نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهی در کشور عراق از برنامه‌های تشرف 400 کاروان دانشجویی به عتبات عالیات کشور عراق خبر داد.

رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهی در کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری  15 دوره دانشجویی سفر به عتبات عالیات عراق از ابتدای سال تاکنون افزود: هم اکنون در حال برگزاری شانزدهمین دوره سفر دانشجویان به عتبات عالیات هستیم؛ دوره ای که در آن از میان 82 هزار و 800 دانشجوی مشتاق، 16 هزار نفر به قید قرعه برای تشرف به عتبات عالیات، کشور عراق انتخاب شده‌اند. 

وی با بیان اینکه مراحل اجرای و برنامه های لازم زیارت عتبات ویژه دانشجویان از اوایل بهمن ماه جاری کلید خورده است، تاکید کرد: در این دوره مجموعا 400 کاروان دانشجویی که هر کدام 40 نفره هستند، از ماه جاری تا اواخر فروردین ماه سال آینده، همگی به زیارت عتبات عالیات کشور عراق مشرف می‌شوند.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهی در کشور عراق همچنین در خصوص برنامه های بعثه مقام معظم رهبری و همچنین ستاد عتبات برای زیارت دانشجویان در خاک عراق گفت: این برنامه ها شامل برگزاری مراسم زیارت و دعاهای ویژه زائران هم در هتل محل اسکان و هم در حین مسیر زیارت است و علاوه بر آن یک روحانی در هر کاروان از ابتدا تا انتهای سفر برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان و اطلاع رسانی های در خصوص آداب زیارت و نظایر آن حضور دارد. 

وی تصریح کرد: در ضمن اجرای برنامه های بعثه مقام معظم رهبری، برنامه هایی همچون، نجف‌شناسی، زیارت جناب حربن ریاحی برپایی همایش الاحرامن الاسر در کربلا و همچنین مندی حضور مداحان در عتبات عالیات نجف، کربلا و کاظمین و سامرا از مهمترین برنامه های ستاد عتبات و عمره دانشجویی سازمان حج و زیارت در خاک عراق است. 


همدانی اظهار داشت: بیش از 90 درصد از کاروان های دوره های 14 و 15 دانشجویی از برپایی همایش الاحرامن الاسر استقبال چشمگیری کردند؛ همایشی که به گوشه هایی از واقعه کربلا و تاثیر آن و حتی نقش جناب حربن ریاحی اشاره دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۵
عاالی