رئیس‎جمهور افغانستان در دیدار با خانواده‌های شهدایی که در حملات تروریستی اخیر در افغانستان جان خود را از دست دادند، گفت: شهدای افغانستان خواستار همبستگی و وحدت بین ملت افغانستان بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمداشرف غنی» رئیس‎جمهور افغانستان شب گذشته با خانواده‌های شهدای افغانستان که در حملات تروریستی اخیر جان خود را از دست دادند، در ارگ دیدار کرد.

رئیس ‎جمهور افغانستان در این مراسم شهید جوزجانی و صفری را شخصیت‎های متعلق به تمام افغانستان دانست و گفت: این شهدای افغانستان‌ به آینده این کشور فکر می‏‌کردند و خاطرات شان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، زیرا خواسته آنها ملت‌سازی و تأمین وحدت ملی بود.

وی افزود: باید به‌صورت واقعی برای برآورده شدن آرزوهای شهدا تلاش کنیم، زیرا آنها به داشتن یک افغانستان مرفه، دولت قوی، اقتصاد پایدار و اتحاد و همبستگی افغانستانی‌ها فکر می‎کردند.

اشرف غنی  از شجاعت و مبارزه نیروهای امنیتی ودفاعی علیه تروریست‌ها قدردانی و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی از مواضع برحق افغانستان حمایت می‌کند.

وی با بیان این‎که روابط افغانستان با کشورهای منطقه و جهان گسترش یافته افزود: مناسبات همکاری ما با آسیای مرکزی تحکیم و راه‎های حمل و نقل و تجارت هموار شده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان نوشت: رئیس جمهور افغانستان در پایان این مراسم با بیان اینکه تحقیقات در زمینه حملات تروریستی اخیر قندهار ادامه دارد خواستار رسیدگی به موقع شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.