رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی توانمند، علاقمند و متعهد است.

وجود نیروی انسانی توانمند، نقطه قوت دانشگاه علوم‌پزشکی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی در بازدید تیم پایش از برنامه‌های آموزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با شروع کار دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه سلامت مردم جامعه افتاد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها حوزه آموزش و پژوهش است و این ویژگی، دانشگاه را از بهداری در قدیم متمایز می‌کند و نیاز داریم در حوزه آموزش و پژوهش بیشترین سرمایه‌گذاری را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ما در حوزه آموزش و پژوهش باید ارتقا یابیم، اضافه کرد: امروزه یکی از مسائلی که اعضای هیئت علمی دانشگاه و کسانی که در حوزه علم فعالیت می‌کنند با آن سر و کار دارند، بحث آموزش و پژوهش است.

رئیسی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه کار و عملیات هر واحدی باید انجام گیرد، بحث ارزیابی است و ما اگر بخواهیم سیستم‌های مدیریتی را با هم مقایسه کنیم و برای هر کدام شاخص تهیه کنیم که کدام یک بر دیگری برتری دارد باید آنها را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ارزیابی ما باید با خودمان صادق باشیم و نقاط ضعفمان که پیدا کنیم و بدانیم که این ضعف ها قابل بهبود است؛ بهترین سیستم‌های ارزیابی که در دنیا شناخته شده است سیستم خود ارزیابی است زیرا ما نقاط ضعف و قوت خود را بهتر از دیگران می‌دانیم و می‌توانیم نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم، خود ارزیابی درونی بسیار دقیق است.

رئیسی بیان کرد: سرمایه دانشگاه نیروی انسانی کارآمد و توانمند آنها است و نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی توانمند، علاقمند و متعهد است؛ بیش از ۹۰ درصد از اعضای هیئت علمی ما تمام وقت هستند و این نکته حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ما باید هدفمان نیروی انسانی توانمند باشد، خاطرنشان کرد: نتایج محصولات مراکز تحقیقاتی ما هم در عرصه ملی و هم بین المللی قابل توجه است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و خدمات ارائه شده آن تقریبا مانند سراسر کشور به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک خانه بهداشت است. ۹ بیمارستان درسطح استان داریم که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است و تعداد تخت های فعال ما نسبت به جمعیت ۰.۸ بود که بعد از طرح تحول به نسبت یک و شش دهم رسیده است.

رئیسی گفت: تعداد تخت‌های ویژه قبل از طرح تحول ۸۷ تخت بوده که بعد از آن به ۱۹۶ تخت ویژه رسیده است که اتفاق مبارکی است. در استان روزانه ۲ تا ۳ عمل قلب باز انجام می‌گیرد که کم نظیر است.

وی با بیان اینکه حتی در کوچک‌ترین شهرها و روستاهای خود داروخانه وابسته به بخش خصوصی داریم، تصریح کرد: وضعیت اورژانس جاده‌ای در کشور ۵۰ کیلومتر است ولی در استان بوشهر ۲۷ کیلومتر است که پوشش کاملی می‌دهد.

غیاث وندیان سرپرست تیم ارزیاب نیز بیان داشت: هدف از ارزیابی اصلاح و ایجاد یک فرهنگ است اما همان گونه که رئیس دانشگاه نیز گفت، اگر خودارزیابی داشته باشیم این حرکت ماندگارتر است و خوشبختانه ما این اهتمام را در دانشگاه بوشهر دیدیم.

اعضای تیم پایش از ۸ حوزه دانشگاه بازدید و استانداردهای الزامی و ترجیحی عملکرد دانشگاه را بررسی می‌کنند و نتایج ارزیابی را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.