رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از 2 هزار و 400 واحد تولیدی لرستان در سامانه رونق تولید نام خود را به ثبت رسانده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمدرضا صفی خانی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل لرستان  اظهار داشت: تاکنون کار ثبت نام بیش از دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در سامانه رونق تولید انجام شده است.
 
وی افزود: علاوه بر این بانک ها نیز اطلاعات دو هزار واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و ... را که غیر از مسیر رونق تولید و به صورت مستقیم، تسهیلات دریافت کرده اند را معرفی کرده اند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: این درخواست ها به تهران ارسال شده تا پس از بررسی بانک و ارجاع به وزارت صنعت و معدن با اهداف اقتصاد مقاومتی سنجیده شوند.
 
صفی خانی عنوان کرد: تاکنون ۱۷۲ واحد از این طرح ها پذیرش شده اند و ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند.
 
وی گفت: از مهم ترین اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب رونق تولید این است که واحدهای راکد، نیمه راکد و با پیشرفت ۶۰ درصد و بالاتر، دوباره احیا و فعال شوند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: این تسهیلات باید به سمت ایجاد اشتغال و تولید بیشتر هدایت شود.
 
صفی خانی ادامه داد: بر اساس این سامانه ۵۷۰ واحد راکد، نیمه راکد و ... در لرستان وجود داشته است.
 
وی عنوان کرد: از این تعداد ۸۵ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر اساس اطلاعات این سامانه مشخص شد که ۲۴ واحد صنعتی بزرگ استان هم قابلیت توسعه دارند و ۱۸ طرح نیمه تمام نیز با حجم ۶ هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند و در مسیر اشتغال زایی و تولید، قرار بگیرند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.