مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت:زایمان سزارین به زیر 30 درصد رسیده است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با بیان این که در 9 ماههس سال 95 در دو بیمارستان شهر زنجان 950 هزار نفر مراجعه کرده اند گفت : 15 هزار و 700 مورد بستری در بیمارستان ها انجام شده است که از این بین 7000 مورد دارای عمل جراحی  قراره گرفته اند.

محمدی با اشاره به این که 30 درصد از کل زایمان های انجام شده در کشور سزارین است خاطر نشان کرد:در شهر زنجان  تقریبا همه ی زایمان ها در 3 بیمارستان انجام می شود.

وی افزود:در 9 ماهه امسال 985 هزار نفر به درمانگاه های تامین اجتماعی مراجعه کزده اند و از این بین 40 هزار سالمند بدون نوبت ویزیت و درمان شده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان از 3 طرح اجرایی در استان خبر داد و بیان کرد:در حوزه ی در مان 2 طرح به صورت پایلوت در استان اجرایی شده است که زنجان جز 6 استانی است که به صورت آزمایشی انتخاب شده اند.

محمدی اظهار کرد: در طرح اجرایی نظام ارجاع بیماران برای همه ی بیماران پرونده الکترونیک تشکیل می شود و بعداز آن بیماران پس از مراجعه به پزشک 3 سطح درمان را تجربه می کنند.

وی تصریح کرد:این 3 سطح درمان شامل پزشک عمومی،متخصص و پزشکان فوق تخصص است که بیمار مورد معالجه قرار می گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به الکترونیکی کردن پرونده های پزشکی گفت:21 هزار مورد از پرونده های بیماران مزمن به صورت الکترونیکی شده است.

محمدی با بیان این که یکی از طرح های پایلوت اجرایی در زنجان حذف دفترچه های بیمه درمانی است افزود:کارت های الکترونیک جایگزین دفترچه های بیمه می شود که از مزایای این کارت های هوشمند،کاهش مصرف کاغذ،دقیق شدن اطلاعات و الکترونیکی بودن آنهاست.

وی در ادامه اظهار کرد:طرح هتلینگ بیمارستان ها طرحی است که در آن به تجهیز فضای بیمارستان ها و رفاه حال بیماران و همراه آن ها توجه جدی می شود و در استان زنجان مراحل اولیه این طرح با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.