بیماران مبتلا به سرطان در بخش رادیوتراپی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان پذیرش شدند.

پذیرش بیماران مبتلا به سرطان در بخش رادیوتراپی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی بخش رادیوتراپی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان از آذرماه امسال تاکنون 12 بیمار مبتلا به سرطان در این بخش پذیرش شده‌اند. 

علی خواجه گفت: مراحل درمان یک بیمار مبتلا به سرطان شامل پذیرش بیمار، ct سیمولیشن، تاتو، قالب‌گیری، تثبیت‌کننده، طراحی درمان و محاسبات فیزیکی، ساخت شیلد و setap اولیه بیماران و در نهایت پرتودهی، از 2 تا 6 هفته متغیر است که تمامی این مراحل در بخش پرتو درمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان انجام می‌شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با راه‌اندازی بخش رادیوتراپی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از آذرماه امسال تاکنون 12 بیمار مبتلا به سرطان در این بخش پذیرش شده‌اند. 

وی با بیان اینکه پیش از این بیماران برای انجام پرتودرمانی به سایر استان‌های کشور تردد می‌کردند، ادامه داد: خوشبختانه با بهره‌برداری از این بخش، امکان خدمات‌دهی به مبتلایان به این بیماری با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته فراهم شد. 

وی افزود: بخش پرتودرمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 صبح تا 14 عصر آماده پذیرش بیمار است.
 
بخش پرتودرمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان، در آذر ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار