رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت: با تخصیص یک میلیارد ریال اعتباردستگاه پایش غلظت ریزگردها در ریگان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی بهروزی گفت: با اعتبار تخصیص یافته پیمانکار آن نیز مشخص شده است که به زودی کار نصب در ریگان عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در استان کرمان می باشد بیان داشت: احداث این دستگاه در شهرستان از ضروریات است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان با تاکید بر اینکه باید بر اساس شاخص‌ها اعلام‌نظر کنیم که غلظت گرد و غبار در چه حدی است، افزود: بعد از اعلام غلظت گرد و غبار عوامل اجرایی و دستگاه‌ های ذیربط از جمله معاون بهداشت علوم پزشکی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد و در همین راستا ما به جد در پیگیر راه اندازی دستگاه پایش ریزگردها در شهرستان شدیم.

بهروزی افزود: ریزگردها در شهرستان ریگان تا کنون تعداد زیادی را راهی مرکز بهداشتی درمانی نموده اند که این امر می تواند اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد .

وی گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی در شهرستان باعث بروز پدیده ریزگردها دراین شهرستان شده است .

شب گذشته بروز پدیده ریزگردها در ریگان 45نفر را راهی مرکز بهداشتی درمانی نمود که تمامی مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای راهداری شهرستان در حالت آماده باش بودند .

گفتنی است: ریگان تا مرکز کرمان 285کیلومتر فاصله دارد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار