با افتتاح فاز جدید تخت های روانپزشکی استان، تعداد این تخت ها به بيش از دو برابر میزان کنونی افزایش می يابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی دهقان معاون درمان دانشگاه گفت: همزمان با افتتاح تخت های روانپزشکی در سراسر کشور، تعداد ٤٠ تخت روانپزشکی در بیمارستان حضرت ولیعصر عج میبد و تعداد ٣٠ تخت هم در بیمارستان ضیایی اردکان به بهره برداری رسيد.

وی افزود: در فاز بعدی بهره برداری از تخت های روانپزشکی در استان و تا پایان سال، تعداد ٢٤ تخت دیگر به  تخت های روانپزشکی شهرستان میبد، تعداد ٢٠  تخت در بيمارستان روانپزشکی تفت  و تعداد ١٠ تخت به بخش روانپزشكی بيمارستان ضيايی اردكان افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه ی خدمات روانپزشکی در سال های اخیر مغفول مانده و بیماری های روانی در کشور شیوع بیشتری یافته تصریح کرد: با بهره برداری از این تخت ها، بخش مهمی از مشکلات بیماران در زمینه ی ارائه ی خدمات درمانی و حمایتی مرتفع می شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در ارائه ی خدمات درمانی به بیماران نیازمند به خدمات روانپزشکی گفت: در حال حاضر تعداد ١٠٠ تخت روانپزشكی در بيمارستان روانپزشكی تفت فعال بوده و در راستای اجرای بسته ی جامع خدمات نوين سلامت روان، از مجموع ١٢٤ تخت جديد روانپزشكی، تعداد ٧٠ تحت فعال جهت ارائه خدمات بستری  و سرپايی به بيماران روانی افتتاح شد و در فاز بعدی مابقی اين تخت ها به بهره برداری می رسد.

مراسم افتتاح همزمان هزار تخت روانپزشکی جديد در تاریخ ٢٥ دی ماه در سطح  ٣١ دانشگاه و ٦٦ بيمارستان و ٥٨ شهرستان از طریق وب کنفرانس، با حضور وزیر بهداشت و با محوريت دانشگاه علوم پزشكی اهواز برگزار شد.
لازم به ذکر است: استان يزد بالاترين ميزان افتتاح تخت روانپزشكی را در بين ساير استانها داراست.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.