عضو کمیسیون اقتصادی گفت: تاکنون آن توقعی که از برجام می‌رفت، در امور اقتصادی کشور اجرا نشده است و هنوز مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فرارسیدن سالروز اجرایی شدن برجام گفت: بخش اعظم برجام، مربوط به موضوعات اقتصادی است و آنچه که نظام و مسئولین مربوطه با مدیریت رهبری در بحث برجام انجام دادند، این بود که مجامع جهانی را متقاعد کنند ایران به دنبال تولید محصولات پزشکی و اقتصادی هسته‌ای است.

کبیری افزود: برجام تاکنون در توسعه اقتصادی کشور بسیار مناسب عمل کرده اما بدعهدی طرف مقابل باعث شده بخش اعظمی از تعهدات بر روی میز مذاکره باقی بماند که از آن جمله، مبادلات بانکی ایران با سایر کشورهای دنیاست که تاکنون متوقف مانده است.

وی اثبات حقانیت ایران را مهمترین دستاورد برجام دانست و گفت: هم اکنون برای تمامی کشورهای دنیا اثبات شده که ایران هرگز به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و دانش هسته‌ای را تنها برای استفاده در زمینه صلح‌آمیز می‌خواهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کند، اوضاع کشور از نظر اقتصادی بهبود می‌یابد ادامه داد: در کل تاکنون، آن توقعی که از برجام می‌رفت، در امور اقتصادی کشور اجرا نشده است به طوریکه هنوز مردم با مشکلات و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. امیدوارم با گذر زمان و نوع مواجهه طرف‌های مقابل با مسئله برجام، مشکلات اقتصادی در کشورمان از بین برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار