پس از گذشت حدود یک سال از افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک شهرجو آب تصفیه شده این مرکز همچنان بدون استفاده رها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ این تصفیه خانه که همزمان با دهه فجر 94 در شهرک شهرجو با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان با حضور مسئولین استانی و شهرستان به بهره برداری رسیده است به علت بی توجهی برخی از مسئولین تاکنون بدون استفاده باقی مانده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد در اینباره گفت: هم اکنون حجم خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهرک شهرجو گناباد 200 متر مکعب در شبانه روز است که این آب تصفیه شده برای جذب منابع زیر زمینی به دریاچه های خاکی منتقل می شود.

مهندس ریاضی افزود: آب تصفیه شده به علت دارا بودن مواد عالی از بهترین کیفیت برای استفاده در بخش کشاورزی و فضای سبز است ولی تاکنون توافق نهایی برای واگذاری این آب به بخش خصوصی و یا نهادهای دیگر صورت نگرفته است.

ریاضی با اشاره به تقاضای شهرداری گناباد برای استفاده از آب این تصفیه خانه افزود: در این خصوص مذاکراتی انجام شده ولی پروسه واگذاری هنوز صورت نگرفته است.

او گفت: در بسیاری از شهرهای دیگر آب تصفیه خانه ها به دریاچه و یا رودخانه ها انتقال می یابد و در مورد اینکه این آب تاکنون در بخش آبیاری فضای سبز استفاده نشده است نگرانی وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر گناباد نیز در این خصوص گفت: هفته آینده جلسات نهایی برای انجام پروسه واگذاری آب تصفیه شده این تصفیه خانه انجام خواهد شد.

ابوالقاسم شفیعی ادامه داد: کیفیت این آب برای آبیاری فضای سبز بسیار مناسب است و حتی می توان از این آب در طرح های بیابان زدایی استفاده کرد.

برخی از کارشناسان و فعالان محیط زیست شهرستان گناباد در خصوص انتقال آب تصفیه شده فاضلاب به دریاچه ابراز نگرانی کرده اند چرا که ذخیره این آب غیر شرب در دریاچه ها به مرور زمان باعث آسیب زدن به محیط زیست خواهد شد.

انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.