کرمانشاه؛

دوره آموزشی «نظارت و راهنمایی» جهت راهبران آموزشی و تربیتی

مدیر کل آموزش و پرورش در جمع راهبران آموزشی گفت: مهمترین مأموریت راهبران آموزشی، بهبود مدیریت حرفه ای مدارس، ارتقاب مهارت های حرفه ای معلمان، توانمندسازی منابع انسانی می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی فراتر از ادوار گذشته، معلم را به عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می کند و دولت تدبیر و امید هم سعی داشته برنامه ها و سیاست ها ی خود را بر این اصل دنبال کند، که یکی از این اقدامات احیای راهبران آموزشی و تربیتی کلاس های چندپایه درسال 95 است.

محبی این امر را سر منشاء خیری برای کمک به آموزش دانست و گفت: مهمترین مأموریت راهبران آموزشی بهبود مدیریت حرفه ای مدارس، ارتقاء مهارت های حرفه ای معلمان، توانمندسازی منابع انسانی و افزایش کیفی امور آموزشی و پرورشی می باشد.

وی بیان داشت: قرار است راهبران آموزشی، معلمان و دانش آموزان را راهبری و هدایت کنند.

راهبران آموزشی باید دانایی، تخصص و مهارت و نیز جذبه ی (کاریزمای شخصی) لازم را برای این حرفه داشته باشند و می بایستی به سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی مجهز شوند تا بتوانند مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت لازم را در بین معلمان کسب نمایند.

در ادامه زهره بالاگبری معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از حضور راهبران از نقاط دور و نزدیک نقش راهبران را در شکل گیری تعلیم و تربیت بسیار مؤثر دانسته و گفت: این عزیزان باید تلاش نمایند به عنوان مشاوران تخصصی آموزشی و مشاوران تربیتی حامی تعالی معلمان گمنام چند پایه و دانش آموزان محروم مناطق دور افتاده باشند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: می بایست یکی از وظایف راهبران را هدایت معلمان و کمک به آنان در مواجهه با دانش آموزان دارای مشکل دانست تا در زمینه های آموزشی و تربیتی در بخشی از کار به معلمان کمک نمایند تا با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین تأکید کرد: راهبران آموزشی و تربیتی باید نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهند و در بازدید ها طرح درس ها، نحوه تدریس معلمان و برنامه هفتگی مدارس چند پایه را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند تا کیفیت تحصیلی مدارس چند پایه ارتقا پیدا کند.

گفتنی است دوره آموزشی 2 روزه «نظارت و راهنمایی» برای راهبران آموزشی و تربیتی با حضور مدیرکل، معاون آموزش ابتدایی، ربیس و کارشناس مسوول اداره آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  و کلیه راهبران آموزشی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، دوره ، آموزشی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار