معظمی گفت: نباید در همایش صنعت خودرو ایران فقط به سایپا و ایران خودرو اکتفا شود و از حضور پر رنگ تمام شرکت های خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخش ها و زیربخش ها باید بهره برد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: ثمره برجام برای صنعت خودرو مبارک است به طوریکه براساس برداشت سازمانی و شخصی، در مطالعه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام شد که نجات صنعت خودرو را در مشارکت های بین المللی می دانیم.

معظمی تصریح کرد: دوستان من در خودروسازی ها تلاش می کنند و ایثار دارند. تغییر در ساختار خودروسازی ها بسیار هزینه زا است نه فقط از لحاظ مالی بلکه از لحاظ  سیاسی و کارگری  و ... و ان شاءالله نتیجه این رویکردها و تلاش ها مانند جوینت شدن  پژو، سیتروئن، رنو و فولکس و ... برای صنعت خودرو کشور رقم بخورد.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود: ما برای خودروساز شدن، راهی جز وصل شدن به شبکه بین المللی نداریم چراکه خودروساز بودن و خودروساز شدن استراتژی های متفاوت داخلی و بین المللی خود را می طلبد.

وی با یادآوری اینکه در یادداشتی به خودروسازان اعلام شده چه برنامه ای برای بعضی از محصولاتی که عمرشان به پایان رسیده است، دارید؟؛ ادامه داد: صنعت خودروسازی مانند صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد و زندگی مردم بدون خودرو مساوی با فلج شدن است.

معظمی با بیان اینکه شاه کلید صنعت کشور، صنعت خودرو و به خصوص موضوع خدمات پس از فروش است، متذکر شد: خدمات پس از فروش روی ذهن مردم نسبت به سازنده اثر تاثیر می گذارد و این ذهنیت نمی تواند بدون خدمات مناسب تولیدکننده شکل زیبایی به خود بگیرد و باید در موضوع خدمات به درد دل مردم برسیم و تمام عوامل باید دست به دست هم بدهند تا خدمات درخور شان مردم به آنها ارائه شود.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: چنانچه می خواهیم کنفرانس بین المللی صنعت خودرو در سال جاری مورد توجه مردم قرار گیرد باید سعی کنیم خدمات پس از فروش و ارائه سرویس های گوناگون در این صنعت را برای مردم معرفی و به نمایش بگذاریم و از آنها بخواهیم که با توجه به توانایی داخلی و خدمات ارائه شده، چه کمبودهایی در این بخش وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار خودروی ایران بازار بزرگی است، تاکید کرد: ما بازار داخلی کشور را در صورت مشارکت در اختیار دیگران قرار می دهیم و در قبال  بخشی از بازار، می توانیم قسمتی از بازار جهانی را با شرط صادرات و وصل شدن به شبکه قطعه سازی جهانی بدست آوریم.

معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چنانچه قبول داریم که صنعت خودرو یک صنعت تخصصی است باید افراد متخصص در این بخش صحبت کنند، افزود: به چه دلیل هر کسی به خود اجازه می دهد در مورد صنعت خودرو صحبت کند؟ مسائل تخصصی در تریبون کوچه و بازار جایی ندارد و باید در جایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید در همایش صنعت خودرو ایران فقط به سایپا و ایران خودرو اکتفا شود و از حضور پر رنگ تمام شرکت های خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخش ها و زیربخش ها باید بهره برد، تاکید کرد: باید کمک کنیم که صنعت خودروسازی از شرایط فعلی خود عبور کند و این همایش به منظور نمایش و ارائه توانمندی و پتانسیل کشور در این بخش برگزار خواهد شد.

معظمی در پایان خاطرنشان کرد: ما همگی صنعت گر هستیم  و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی، به دنبال توسعه صنعت برای مردم و اشتغال زایی فارغ التحصیلان این مرز و بوم هستیم و در جهت استفاده از مزیت های صنعتی، مواد اولیه و توان متخصصان داخلی خود و ... گام بر می داریم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار