شاکری مطرح کرد؛

بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت برقی انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص آخرین توضیحات الزام موتورسیکلت‌ها به دریافت آرم طرح ترافیک اظهار داشت: در حال حاضر موتورسیکلت به دلیل چابکی، سرعت و غیره از جذابیت زیادی میان مردم برخوردار است و حتی برخی اقشار برای امرار معاش و جابه‌جایی از این وسیله استفاده‌های بسیاری می‌کنند، به همین دلیل تعداد موتورسیکلت‌ها در شهر تهران رو به افزایش است.

وی با بیان این که میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها 4 تا 6 برابر خودرو است، افزود: این در حالی است که تولیدکنندگان به کیفیت موتورسیکلت اصلا اهمیت نمی‌دهند و بدون رعایت موارد ایمنی، موتور تولید می کنند به گونه‌ای که اکنون در خصوص با وضعیت ایمنی موتورسیکلت‌ها، با بحران مواجه هستیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه سخنانش در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که متأسفانه به دلیل قیمت پایین موتورسیکلت‌ها شاهد رسوب این وسیله در پارکینگ‌های پلیس راهور هستیم، گفت: هنگامی که پلیس نسبت به اعمال قانون به توقیف موتورسیکلت‌ها اقدام می‌کند، شاهد هستیم به دلیل قیمت پایین، راکبان به جای ترخیص موتورسیکلت، ترجیح می‌دهند یک موتور دیگر بخرند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

شاکری با بیان این که باید تمهیداتی از سوی دولت و نهادهای مربوطه صورت گیرد تا به مرور زمان موتورسیکلت‌های آلاینده جای خود را به موتورهای برقی دهند، ادامه داد: متأسفانه با وجود آن که دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان تولید موتوربرقی را در دستور کار قرار دادند، اما حمایتی از آن ها صورت نمی‌گیرد و باید دولت از این پروژه‌ها حمایت کند نه این که دست روی دست گذاشته و اجازه دهیم که موتوربرقی‌های ساخت خارج از کشور با هزینه گزاف وارد کشور شوند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: از ابتدای سال 96 در راستای کاهش آلایندگی موتورها اخذ معاینه فنی و پرداخت عوارض را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با همکاری راکبان موتورسیکلت این مهم محقق شود.

شاکری با بیان این که ما قبول داریم عمدتا اقشار ضعیف از موتور استفاده می‌کنند، گفت: با این حال نباید این موتورسیکلت‌ها موجب آلایندگی هوا و در نتیجه ضرر به سلامتی مردم شود.

وی با بیان این که قشر ضعیف جامعه گناهی نکرده‌اند که بخواهند از موتورسیکلت‌های آلاینده استفاده کنند، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که مبتکران ایرانی طرح‌های خود در راستای تولید موتوربرقی و موتورهای پاک را ارائه کرده‌اند، اما گویا این مسأله در اولویت مسئولان مربوطه نیست.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه با گلایه از چراغ سبز وزارت صنعت به شماره‌گذاری 43 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری گفت: هفته گذشته رئیس شورای شهر تهران در گلایه از این شماره‌گذاری غیرقانونی برای رئیس جمهور نامه‌ای ارسال کرده و خواهان اجرای دقیق قانون شدند، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که عزم عمومی برای مقابله با شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

شاکری با اشاره به الزام موتورسیکلت‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک تصریح کرد: از سال 96 تمام موتورسیکلت‌هایی که در محدوده طرح ترافیک فعالیت می‌کنند، باید آرم دریافت کنند و اگر این مهم محقق نشود، دوربین‌های پلاک‌خوان شهرداری تهران نسبت به شناسایی و اعمال قانون اقدام خواهند کرد، همچنین هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور در زمینه اعمال قانون انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار