رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: سیاست دولت ما نیست که افراد تروریست را در کشور تحمل کنیم، تروریست‌ها با سیاست کشور ما بیگانه هستند.

تروریست‌ها با سیاست کشور پاکستان بیگانه هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،محمدانور مسکانزی دقایقی پیش در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی سیستان و بلوچستان و هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از چندین قرن گذشته مردم ایران و پاکستان ارتباط خوبی داشته‌اند و هیچ‌گونه مشکلی باهم نداشته‌اند و باهم روابط تجاری خوبی دارند.

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان افزود: ما در سیستم قضایی خودمان هیچ‌گونه عملیات تروریستی را تحمل نمی‌کنیم و به طور جدی با آنها برخورد می‌کنیم آمادگی همکاری داریم اگر ترویستی در کشور شما عملیاتی انجام داد و به کشور ما آمد ما نیز نهایت همکاری را در این زمینه خواهیم داشت.

وی گفت: در خصوص جرایم امنیتی محاکمه آنها این است اگر فرد ایرانی باشد محاکمه می‌شود، در مرحله بعدی است که وی را به کشورش تحویل می‌دهیم و معاهده استرداد مجرمین بین ایران و پاکستان وجود دارد و می‌توانند طبق این معاهده عمل کنیم.

محمدانور بیان کرد: ممکن است در دو کشور مجرمانی وجود داشته‌اند که مشکلاتی ایجاد کنند ولی دو کشور باهم روابط خوبی دارند.

وی بیان کرد: کنسول ایران در پاکستان بسیار متعهد و فعال است و امور را پیگیری می‌کند که اگر فرد ایرانی در پاکستان دستگیر شود طبق قوانین ما مجازات می‌شود و بعد از طی مراحل محاکمه به ایران استرداد می‌شود و اگر موارد دیگری است کنسول ایران پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار