وزیر جهادکشاورزی و مسئول معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه معتقد است: با عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمود حجتی در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که عصر امروز (۲۳دی ماه) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، به آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره داشت و اظهار کرد: دولت در شرایطی کار خود را شروع کرد که کشور از نظر بین المللی وضعیت رو به سامانی نداشت و تحریم های ظالمانه ای به نظام تحمیل شده بود.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی منفی، صعودی بودن نرخ تورم و نبود ثبات اقتصادی از مشکلاتی بود که دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیتش با آنها روبرو بود.

وی در ادامه اشاره ای هم به توانمندی های کشور در بخش کشاورزی داشت و اظهار کرد: نباید از ظرفیت های کشاورزی کشور غفلت کنیم.

حجتی افزود: توسعه پرورش ماهی در قفس، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت گل محمدی از فعالیت هایی است که می تواند سودمند باشند.

حجتی با تاکید بر لزوم افزایش راندمان بخش کشاورزی، گفت: با مدیریت بخش کشاورزی می توان با آب کم هم تولید زیاد داشت و کشاورزان نباید همیشه چشمشان به آسمان باشد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسهیلات گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳هزار و ۳۹۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده که ۸۹۵۲ مورد آنها، معادل 27 درصد منجر به عقد قرارداد شده است. در استان کرمانشاه نیز از ۵۳۷ مورد پرونده ارجاعی به بانکها ۶۹ مورد آنها منجر به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده که معادل ۱۴ درصد پرونده های ارجاعی است.

وی تاکید کرد: این موضوع نشان از این دارد که در استان کرمانشاه بانک ها سختگیرانه تر از کشور عمل می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.