مقام سابق آمریکایی در اظهاراتی با حمایت از رئیس جمهور منتخب آمریکا، درگیر شدن این کشور با روسیه را در شرایط کنونی، اقدامی نادرست دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با این شبکه، باراک اوباما را رئیس جمهوری ضعیف توصیف کرد که عملکرد او سبب بهره‌برداری جهانیان شده است.

«برادلی بلیکمن» گفت:«سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، درباره انتشار خبرهای ساختگی در رسانه های این کشور سبب بروز چالشهایی در مناسبات ترامپ و رسانه ها شده است، اما به هر حال ترامپ چهار سال رئیس جمهور خواهد بود و رسانه ها باید با ترامپ کنار بیایند همانطور که ترامپ باید با این رسانه ها کار کند. رسانه های آمریکا مجبور خواهند بود که رویدادهای مربوط به رئیس جمهور را پوشش بدهند و باید مطابق قوانین عمل کنند. در این میان باید به وجود تفاوت دیدگاهها در تیم ترکیبی دونالد ترامپ نیز توجه داشت که او می خواهد با خودش به کاخ سفید ببرد. 

وی افزود: شماری از موفق‌ترین رؤسای جمهور آمریکا کسانی بوده اند که در اطرافش، افرادی با دیدگاه‌های متفاوت با رئیس جمهور حضور داشته اند. ترامپ نیز افرادی در تیم خودش گنجانده است که برخی از آنها دیدگاههایی متفاوت با او دارند. اگر ترامپ می خواست می توانست بله قربان‌گوها را در اطرافش جمع کند اما او کوشیده است بهترین گزینه های مدنظرش را انتخاب کند. در مواردی، این افراد دیدگاههایی متفاوت با رئیس جمهور خواهند داشت، اما در اغلب موارد، باورداشت‌های آنها با باورهای ترامپ یکسان خواهد بود. 

این مقام سابق آمریکایی افزود: نباید افراد دنباله‌رو در اطراف رئیس جمهور آمریکا باشند بلکه باید افرادی باشند که اگر احساس کردند رئیس جمهور اشتباه می کند، دیدگاه‌های خود را بیان و رئیس جمهور را متقاعد کنند که در صورت اشتباه او، در مسیر درست حرکت کند.

بلیکمن در ادامه افزود:« همه خواهان بهبود روابط آمریکا با روسیه هستند، اما این امر باید بر اساس رویه ای مناسب انجام می شود. این امر باید هم برای ایالات متحده و هم برای روسیه خوب باشد. روسیه با آمریکا مخالف است، اما لزوماً دشمن آمریکا نیست. هرگونه سخن گفتن از جنگ در این شرایط با روسیه، ابلهانه است. وقتی منافع ما اقتضاء کند باید در مقابل روسیه با جدیت اقدام کرد. در حال حاضر، به علت ضعف آمریکا و ناکامی های باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در عرصه جهانی به ویژه در نوع سیاستهایش درباره روسیه و منطقه خاورمیانه، زمان آن فرارسیده است که با جدیت با روسیه تعامل داشته باشیم. این سخن به هیچ وجه به معنای ورود به جنگ با روسیه نیست بلکه باید کارهایی صورت داد که اطمینان حاصل کرد روسیه عملکردی توأم با مسئولیت‌پذیری در جهان دارد. روسیه باید پاسخگو باشد. مردم آمریکا از دولت ترامپ همین امر را انتظار دارند و به همین علت به ترامپ رأی داده اند.»

وی اضافه کرد:« آمریکا نباید به علت کارهایی که انجام داده است عذرخواهی کند. آمریکا باید در موضعی برابر با دیگر قدرت‌های بزرگ جهانی ازقبیل روسیه و چین تعامل داشته باشد. این تعامل نباید مطابق خواست و میل این کشورها باشد بلکه باید براساس قواعدی باشد که مورد قبول و به نفع دو طرف باشد. آمریکا در هشت سال گذشته، رئیس جمهوری ضعیف داشته است و به همین علت، جهانیان از ضعف این رئیس جمهور بهره برداری و استفاده کرده اند. دیگر  این دوران پایان یافته است. فضا باید تغییر کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار