نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شواری اسلامی گفت:تشکیل این شوراها مشارکت و نظارت مردم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی کشور، موجب قوام فرهنگ عمومی و تعالی جامعه است.

وی با بیان این که مأموریت مهم و خطیر این نهاد فرهنگی رساندن دانش آموزان به کمال و تقرب الهی است، تصریح کرد: تحقق این امر هم نیازمند عزم ملی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های مختلف است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را آغاز تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت و تحقق خرد جمعی دانست و افزود: تشکیل این شوراها مشارکت و نظارت مردم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را فراهم کرده است.

بختیار هفته شوراهای آموزش و پرورش را فرصت بسیار ارزشمندی برای سپاس و قدردانی از تمامی خیرین بزرگوار و قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه تمام فرهنگیان زحمتکش، دلسوز و مدیران فرهیخته و اعضای شوراهای آموزش و پرورش دو شهرستان برشمرد.

وی تأکید کرد: مشارکت و چگونگی تحقق شوراهای آموزش و پرورش ریشه در تاریخ دیرینه ملت‌ها دارد و بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش  بسیاری از کشورها از جمله کشور ما بر اساس مشارکت‌های مردم استوار بوده است.

بختیار عنوان کرد: مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به معنی واقعی و بنیادین آن تحقق می‌یابد چون ذات آموزش و پرورش مشارکت همه عوامل و عناصر دخیل در فرآیند یاددهی و یادگیری را می‌طلبد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: مشارکت در تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش می‌شود و زمینه تحقق جامعه پویا را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: روح و هدف قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش کاستن تصدی دولت، واگذاری امور به مردم، عدم تمرکز در اجرا، توسعه مشارکت مردم و دستاوردهای فراوان دیگر در عرصه تعلیم و تربیت است.

بختیار گفت: با تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسؤولان اداری در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت بر امور آموزش و پرورش فراهم شده است.

وی ابراز داشت: با مساعدت هر چه بیشتر اعضای شورای آموزش و پرورش و تمام فرهنگیان  دلسوز و خیرین گران‌قدر و معتمدین شهرستان و با بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات موجود دو شهرستان می‌توان قدم‌های مؤثری در جهت ارتقای کمی و کیفی  فعالیت‌های آموزش و پرورش و رفع تنگناهای موجود برداریم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.