سنای آمریکا جلسه بررسی تایید صلاحیت مایک پمپئو، گزینه ترامپ برای ریاست سازمان سیا، را آغاز کرد.

جلسه تایید صلاحیت گزینه ترامپ برای ریاست سازمان سیا آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جلسه تایید صلاحیت «مایک پمپئو» گزینه رئیس جمهور منتخب آمریکا برای ریاست سازمان سیا، در سنای آمریکا آغاز شد.

نامزد ترامپ برای تصدی سمت ریاست سازمان جاسوسی آمریکا در نشست سنا در اظهاراتی گستاخانه گفت: «ایران، کشور پیشرو در حمایت از تروریسم، به یک بازیکن مخرب در شرق آسیا تبدیل شده است و به دنبال تنش‌آفرینی با متحدان سنی ماست.»

وی گفت او در مقام ریاست سازمان سیا، مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران کنار خواهد گذاشت و افزود: سازمان سیا در ارزیابی خود از این توافق باید «روز به روز منصف‌تر ­و واقع بین‌تر» باشد. 

همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نوشت: مایک پومپئو وعده داد که نظارت بر پیروی ایران از توافقنامه هسته‌ای (برجام) همچنان ادامه یابد.

وی در ادامه مدعی شد: حمله سایبری روسیه به آمریکا با دستور مستقیم مقامات عالیرتبه این کشور انجام می‌شود. 

پمپئو در خصوص استفاده از روشهای شکنجه هولناک برای اعتراف گرفتن از متهمان گفت: حتی اگر ترامپ هم دستور دهد من قطعا از تکنیک‌های پیشرفته، اما غیرقانونی برای بازجویی استفاده نخواهم کرد. 

گزینه ترامپ برای ریاست سازمان سیا در ادامه مدعی شد: روسیه اوکراین را اشغال و اروپا را تهدید می‌کند اما برای نابود کردن داعش عملاً هیچ کاری انجام نمی‌دهد. 

پمپئو ۵۳ ساله نماینده حوزه انتخابیه چهارم از ایالت کانزاس است که به عنوان جمهوریخواه از سال ۲۰۱۱ در مجلس نمایندگان حضور دارد.

وی از مخالفان بستن بازداشتگاه گوانتانامو است و در یکسال اخیر از جمله مخالفان توافق هسته‌ای با ایران است.



در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار