رئیس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از دو برابر شدن بودجه بیمه اعتیاد در سال آینده خبر داد.

بودجه بیمه اعتیاد دو برابر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شفیعی امروز در همایش گفتمان فراگیر اعتیاد در تبریز گفت: بودجه بیمه اعتیاد امسال بیش از 30 میلیارد تومان است که در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس جمهوری برای سال آینده به همین میزان به این مبلغ اضافه شد.
وی خاطرنشان کرد: بیمه اعتیاد به کلیه خدمات سرپایی در مراکز درمانی اعتیاد اعم از خصوصی و دولتی شامل می شود و زنان معتاد ، افراد مبتلا به اچ ای وی مثبت، زندانیان معتاد آزاد شده و کودکان و نوجوانان معتاد مشمول این بیمه می شوند.
وی از بیمه اعتیاد بعنوان سیاستی درمانی یاد کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی نتوانسته ایم همه بیماران را تحت پوشش بیمه اعتیاد قرار دهیم.
رئیس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه تعدادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمان خصوصی بیماران بی بضاعت هستند از درمانگاهای خصوصی خواست برای عقد قرارداد با بیمه اقدام و در تامین هزینه های جاری خود از این ظرفیت استفاده کنند.
شفیعی در تشریح سیاست و برنامه های دولت برای درمان، کنترل و کاهش آسیب اعتیاد گفت: سعی داریم با مناسب سازی تعرفه های خدماتی، منافع بیماران و درمانگران تامین شود.
به گفته وی ، ساماندهی نظام ارجاع در حوزه اعتیاد، ارائه درمان های طبی در محیط های اقامتی به شرط ادامه پیدا کردن، برنامه دادگاه درمان محور و ساماندهی جامع ثبت اطلاعات اعتیاد از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز  گفت: موضوع نظارت بر عملکرد در مراکز درمانی ماده 15 و 16 و ارتقا خدمات دهی به این مراکز جزء موضوعاتی است که در این شورا به صورت جدی پیگیری می شود.
محمد علی نصرتی گفت: در دنیای کنونی با توجه به توسعه علم و تکنولوژی جهت گیری بر استفاده از نوآوری و علوم و فنون بروز در مراکز ترک اعتیاد است و هم اکنون بر روی درمان های مغزی و ژنتیکی مطالعه می شود.
وی افزود: حمایت های اجتماعی، مددکاری اجتماعی و مشاوره نیز جزء موضوعات مورد توجه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است 
 دبیر انجمن صنفی مراکز درمان اعتیاد آذربایجان شرقی هم هدف از این همایش را شناخت درمان های دارویی و غیردارویی در اعتیاد اعلام کرد و گفت: در این همایش مسائل و مشکلات موجود در حوزه ترک اعتیاد برای مسئولان استانی، مراکز درمان و گروههای مرتبط و خودیار بازگو شد.
فهیمی با بیان اینکه درمان اعتیاد در دو بخش درمان های دارویی و درمان های پرهیز مدار انجام می شود گفت: این دو نافع هم نیستند بلکه مکمل هم هستند.
به گفته وی ،  200 مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان بین 40 تا 60 هزار مددجو را تحت پوشش قرار داده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.