رئیس شبکه جامع و همگانی سلامت شهرستان اسکو بیشترین راه های انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات در این شهرستان را از طریق گزش و گاز گرفتگی عنوان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رجبی در نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان 94 درصد انتقال بیماری از طریق گاز گرفتگی را توسط سگهای صاحب دار عنوان کرد و گفت : این آمار در سال 93 حدود 245 مورد بود که در سال 95 به 345 رسیده و این امر لزوم پلاک گذاری سگ های صاحب دار و واکسیناسیون انها را دو برابر می کند .

رئیس شبکه جامع و همگانی سلامت شهرستان اسکو از آغاز طرح ضربتی جمع آوری سگ های ولگرد و بی صاحب در سطح شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و گفت: با تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری های سه گانه شهرستان و دهیاری های تابعه مقرر شده در طول یکماه کلیه سگ های ولگرد و بی صاحب زنده گیری شده و به مراکز نگهداری مربوطه تحویل شوند .

وی گفت : شهرستان اسکو به لحاظ ورود گردشگران داخلی و خارجی نیاز به رعایت بهتر اصول بهداشتی و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان بوده و لازم است با شناسنامه دار نمودن سگ های نگهبان و صاحب دار و همچنین سگ های گله نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از انتقال عوامل بیماریعمل نمائیم .

اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.