مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت : استفاده از مازوت برای نیروگاه حرارتی تبریز به هیچ وجه توجیه تخصصی و اقتصادی ندارد .

خسارت 40 میلیارد تومانی مصرف سوخت مازوت به نیروگاه حرارتی تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ناصر معینی  در نشست خبری پس از  بازدید اصحاب رسانه از نیروگاه حرارتی تبریز خسارت 40 میلیارد تومانی مصرف سوخت مازوت به نیروگاه حرارتی تبریزافزود : مصرف سوخت مازوت  سال گذشته 40 میلیارد تومان خسارت به تجهیزات این نیروگاه وارد کرده است اما به دلیل تامین گرمای منازل مردم و نیز انرژی برخی صنایع ، ناگزیر به  استفاده بسیار محدود از این نوع سوخت هستیم.
وی خاطرنشان کرد : نیروگاه حرارتی تبریز امسال  در مجموع 5 روز از سوخت مازوت استفاده کرده که آن هم با مجوز رسمی مسئولان استانی و به دلیل ضرورت تامین گاز مشترکان خانگی شهر تبریز در روزهای بسیار سرد آخر آذر ماه بوده است.
معینی افزود : نیروگاه حرارتی تبریز و نیروگاه سهند بناب ، نیروگاههای اصلی کشور در شمالغرب محسوب شده  و نمی توان به هیچ وجه فعالیت آنها را متوقف کرد چرا که  تامین کننده روزانه 700 مگاوات برق شبکه و ارائه کننده خدمات به اقصی نقاط ایران هستند.
به گفته وی شبکه تولید برق کشور حتی در روزهای اوج مصرف تابستان با همین فعالیتها توانسته آمادگی 99.8 درصدی خود را حفظ کند.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : نیروگاهها بر اساس برنامه زمان بندی ، از مهر ماه تا پایان سال ملزم به اورهال کردن تاسیسات هستند و به عنوان مثال نیروگاه سهند و تبریز نمی توانند همزمان از مدار خارج شوند.
معینی با بیان  اینکه آلودگی هوای شهر تبریز امسال شدت بیشتری دارد و انگشت اتهام در بسیاری از موارد به سمت نیروگاه حرارتی تبریز نشانه می رود افزود : نیروگاه از 4 دی ماه به صورت شبانه روزی با گاز طبیعی فعالیت می کند اما آلودگی هوای شهر همچنان ادامه دارد. بنابراین مسئولان و کارشناسان باید علت یابی کنند که چه عواملی تشدید کننده وضع ناسالم هوا است.
وی گفت : دود حاصل از دودکش‌های نیروگاه  برخلاف برخی گمانه‌ زنی‌ها که آن را دود آلاینده می‌دانند، بخار آب و آب مقطر است و حتی  در  تلطیف هوا نیز نقش دارد.
ناصر معینی هزینه احداث نیروگاهی هم تراز با نیروگاه حرارتی تبریز را امروزه برابر با  1200 دلار به ازای هر مگاوات ظرفیت تولید دانست و گفت : ما با کمترین هزینه ها با مصرف 250 مترمکعب گاز طبیعی برای هر مگاوات ، قادر به تولید نیروی برق هستیم.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.