مجلس نمایندگان افغانستان خواستار نشست اضطراری با رئیس جمهوری و نهادهای امنیتی شد.

مجلس نمایندگان افغانستان خواستار نشست اضطراری امنیتی با رئیس جمهوری شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی روز چهارشنبه کشتار گروهی و زنجیره ای در استان های «قندهار»، «هلمند» و کابل، را محکوم کرده و خواستار نشست اضطراری هیأت رئیسه مجلس برای رسیدگی به وضع امنیتی این کشور شد.

«نعمت الله غفاری» معاون دوم مجلس نمایندگان افغانستان که ریاست نشست روز چهارشنبه را برعهده داشت، با طرح موضوع این نشست اضطراری گفت: رئیس جمهوری باید طرح چگونگی تامین امنیت افغانستان بویژه مجلس نمایندگان را بصورت روشن با آنان در میان بگذارد.

شماری دیگر از اعضای مجلس خواستار لغو روند صلح و آغاز قیام عمومی مردم افغانستان علیه تروریست ها شدند و تاکید کردند که دیگر نباید به گفت و گوهای صلح با گروه های مسلح مخالف خوش بین بود و نهادهای امنیتی را در صحنه نبرد تنها گذاشت.

«لالی حمیدزی» گفت :دولت باید از خواست خود مبنی بر ادامه گفت وگوهای صلح با طالبان چشم پوشی کند و به طور قاطع با تروریست ها و قاتلان مردم افغانستان مبارزه کند.

«غلام فاروق مجروح» نماینده هرات در مجلس افغانستان نیز پیشنهاد کرد که در بودجه سال 1396 طرح های توسعه ای لغو و بودجه آن به دستگاه ها اطلاعات داده شود تا جلوی کشتار مردم بر اثر حمله های انفجاری و انتحاری گرفته شود، زیرا جان مردم بیشتر از ساخت پل و جاده، ارزش دارد.

«فوزیه کوفی» عضو دیگر مجلس و نماینده استان «بدخشان» افغانستان قربانی شدن مردم و حملات انتحاری روز گذشته را نتیجه سخنان به گفته وی ناسنجیده رئیس جمهوری دانست که در شهر امریستار هند در نشست عضو کشورهای قلب آسیا در باره این کشور مطرح شده بود.

وی گفت وقتی مقام بلند پایه دولت چنین اظهار نظر کند و طرح عملی برای انجام کاری نداشته باشد، باید منتظر واکنش کشور مخالف این سخنان خود باشد که نتیجه آنرا می بینیم.

مجلس نمایندگان افغانستان تائید کردند در حمله روز گذشته کابل که در نزدیکی مجلس نمایندگان در جاده دارالامان به خودرو کارمندان و ماموران مجلس نمایندگان رخ داد 36 کارمند مجلس کشته و بیش از 15 تن از آنان زخمی شدند.

سخنگوی استاندار قندهار افغانستان نیز به رسانه های محلی این کشور گفته است که در انفجار قندهار که در مراسم افتتاح یک پرورشگاه با حضور سفیر امارات در سرای میهمانان استاندار رخ داد 11 تن از جمله معاون استاندار قندهار، «یماقریشی» برادر خانم «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق که کارمند سفارت افغانستان در آمریکا بود، به همراه چهار محافظ سفیر امارات کشته شدند. دراین انفجار استاندار قندهار ، سفیر و سرکنسول امارات به همراه 9 نفر دیگر زخمی شدند.

ایرنا نوشت: دولت امارات تائید کرده است که 5 دیپلمات این کشور در انفجار قندهار افغانستان کشته شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار