زیستگاه های آبی و خشکی میاندوآب به منظور بررسی احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهارداشت:پیرو حساسیت های ایجاد شده و اهمیت بررسی زیستگاههای مختلف پرندگان در استان : زیستگاههای آبی و خشکی این شهرستان به منظور شناسایی خطرات احتمالی این بیماری مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت.

اکبر محمدیان اضافه کرد: در این پایش ها که با حضور محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست برگزار شد علاوه بر گشت و کنترل مناطق به منظور شناساییی و توقف تخلفات زیست محیطی ، مناطق کوهستانی آجرلو که زیستگاه پرندگان خشکزی مانند کبک،کبک چیل و باقرقره بوده و نیز منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو و سواحل جنوب شرقی دریاچه ارومیه که از لحاظ وجود پرندگان ابزی مانند انواع غاز و اردک قابل اهمیت می باشد مورد پایش و بررسی قرار گرفت .

محمدیان اضافه کرد در جریان این مأموریتها در خصوص وجود بیماری و یا لاشه های احتمالی و تلفات مشکوک از روستاییان و اهالی بومی نیز پرس و جو شد که خوشبختانه تا کنون مورد خاصی از این بیماری در میان پرندگان وحشی در سطح مناطق تحت مدیریت مشاهده یا گزارش نشده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه گشت و کنترل های دامنه داری از سوی یگان حفاظت این اداره در این ایام در سطح زیستگاهها انجام می گیرد،اذعان داشت که قطعاً بخشی از فعالیتها در بخش پایش این بیماری ،جلوگیری از شکار به منظور کاهش خطرات ابتلاء به این بیماری ،ارائه نکات ایمنی به اهالی بومی منطقه صورت گرفته می گیرد..

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی بوده و احتمال ابتلاء انواع پرندگان از جمله گونه های آزاد پرواز مهاجر و پستاندارانی از جمله گراز و حتی برای انسان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.