رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری از دلایل پرداخت حقوق های نجومی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی، اظهار داشت: بررسی‌ها از اوضاع حسابرسی  کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است.
 
وی تصریح کرد: نمی توان منکر نظارت دستگاه‌های ناظر شد و طبق نتیجه تحقیقات بین المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات،  انحرافات و فسادها تا 200 برابر افزایش پیدا می کرد.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های نظام حسابداری و حسابرسی در بخش عمومی بیان کرد: با توجه به تصدی‌گری دولت در اجرا، شرایط برای رانت خواری و فساد فراهم شده است.
 
عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استاندارد سازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و گفت: کنترل‌های داخلی بطور کامل اجرایی  نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی کاری و هدر رفت هزینه‌ها بود.
 
وی با تاکید بر هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: در فرمان 8 ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح  دستگاه‌ها تاکید شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:‌ بسیار مطلوب بود که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده‌ حقوق‌های نا متعارف ارائه دا می‌شد.

عادل آذر به لزوم اجرای سیستم‌های هوشمند حسابرسی اشاره کرد و بیان داشت: هوشمند سازی نظام‌های حسابداری و حسابرسی الزامی است و اگر این سیستم در سال‌های پیش شروع بکار می کرد به مدیران هشدارهای لازم در خصوص امکان بروز حقوق‌های نا متعارف ابلاغ می شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: برای جلب اعتماد مردم و بهبود نظارت‌ها و حسابرسی‌ها، استقرار نظام استاندارد حسابداری بخش عمومی ضروری است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
خب اگر انها خدوم و مومن و متعهد هستند چه لزومی به نظارت است چون به اخرت و حرام و حلال هم اعتقاد دارند و دزدی نمیکنند
United States of America
اميني
۰۰:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۵
باعرض سلام مگه ميشه عده اي از روئسا حقوقهاي نجومي بگيرن بد نهادهاي نضارتي بي اطلا ع بوده باشن اگه اين جريان اطلاع رساني نميشد اين نهادها هيچ کاري بهشون نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۵
آقای دکتر رئیس سازمان دیوان محاسبات بهتراست به وظیفه خود عمل میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۵
آقا همش حلاله ول کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ag_ra_b
۲۱:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۵
والاه پرده ای برداشته نشد همون حرفهای همیشگی بود دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۵
فقط یه چی رو برا من مشخص کنن
این لایحه جدیدی که از طرف دولت سقف حقوق رو 20 میلیون اعلام کرده چطور عطف بما سبق شده و مدیران نجومی بر این اساس سنجیده شدن؟؟؟؟؟
چرا بر اساس قانون قبلی که نهایت حقوق 5-6 میلیون میشد محاسبه نشده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۵
نوشداروبعدازمرگ سهراب..الان فساد درختی ریشه داروتنومند شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۵
پزشک عمومی بالای 165 میلیون تومان و دندانپزشک بالای 200 میلیون تومان در سال 94، در تامین جتماعی حقوق و کارانه دریافت کرده اند. چه کسی پاسخگوست؟
آخرین اخبار