مدیر جهاد کشاورزی کرمان گفت: برای آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره برداران در خصوص تغییر سیستم های آبیاری سنتی همایشی در ماهان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با بحران آب در کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به خشکسالیهای پیاپی و لزوم آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره برداران در خصوص صرفه جویی استفاده بهینه  از منابع آب و همچنین تغییر سیستم های آبیاری سنتی همایش یک روزه ای تحت عنوان بحران آب در کشاورزی در بخش ماهان کرمان برگزار شد که در این همایش  امام جمعه ماهان، بخشدار، کشاورزان پیشرو و بهره برداران وتنی چند از مسئولین شهرستان و 100نفر از بهره برداران حضور داشتند.

وی بر استفاده  مطلوب از سیستمهای آبیاری نوین ،کشت محصولات با نیازآبی کمتر،تغیر آبیاری سنتی به سیستمهای زیر سطحی،کاشت گیاهان دارویی خصوصا" زیره در بخش، استفاده دومنظوره از استخرهای ذخیره آب وهمچنین پرورش ماهی به منظور غنی سازی آب تاکید نمود.

در این جلسه راهکارهای لازم در خصوص استفاده از تسهیلات برای سیستمهای تحت فشار،زیر سطحی و کم فشار تشریح و بر استفاده صحیح از آب و منابع آبی تاکید شد.


انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمان ، آب ، صرفه جویی ، همایش ، ماهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار