خودروساز آلمانی به دلیل تقلب در آزمایش میزان آلایندگی خودروهای خود متعهد به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شرکت خودروسازی «فولکس واگن» در نشستی با مقامات آمریکایی با پرداخت اولیه 4.3 میلیارد دلار جریمه به دلیل تقلب در آزمایش میزان آلایندگی خودروهای خود موافقت کرد.

این شرکت خودروسازی آلمانی همچنین به نقض قوانین آمریکا اعتراف کرد. فولکس واگن اعلام کرد گفتگوهای موثری در این خصوص با وزارت دادگستری و گمرک آمریکا داشته است.

کل مبلغی که فولکس واگن به عنوان جریمه باید بپردازد، 15 میلیارد دلار اعلام شده است. این توافق باید از سوی مدیریت و هیئت نظارت فولکس واگن به تایید نهایی برسد. براساس اعلام فولکس واگن، طبق این توافق مقرر شده است این شرکت آلمانی فعلا مبلغی معادل 4.3 میلیارد دلار را به عنوان جریمه بپردازد و یک ناظر مستقل نیز به مدت سه سال بر صادرات این شرکت به آمریکا نظارت داشته باشد.

در سپتامبر 2015 آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا متوجه شد خودروهای فولکس واگن موجود در این کشور دچار یک نقص فنی در موتور خود هستند که شرکت آلمانی می توانست این نقص را در مرحله آزمایش تشخیص دهد و درصدد بهبود آن برآید؛ اما بعدا مشخص شد فولکس واگن با تقلب در آزمایش میزان آلایندگی خودروهایش، منکر وجود چنین نقصی شده بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار