امام‌جمعه بادرود گفت: هاشمی رفسنجانی این مجاهد نستوه یکی از شخصیت‌هایی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی دیشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع بادرود با اشاره به حدیث شریف «مدادالعلماء افضل من دماء الشهدا» اظهار کرد: از این حدیث شریف چنین برداشت می‌شود که مرکب قلم عالم با خون شهیدی که در راه خدا می‌جنگد در روز قیامت وقتی با هم سنجیده می‌شود، مرکب قلم عالمان سنگین‌تر است، زیرا این عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت‌طلبی را نهادینه می‌کنند و از این‌ جهت مداد علما بر خون شهدا برتری دارد.

وی با تسلیت ارتحال ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: این مجاهد نستوه یکی از شخصیت‌هایی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت و این نکته که در روز 19 دی‌ ماه، روز قیام مردم قم علیه طاغوت به لقاءالله پیوست، می‌تواند خیلی معنا داشته باشد.

امام‌ جمعه بادرود تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید به آن اشاره شود، عشق و علاقه مرحوم هاشمی نسبت به ولایت‌ فقیه و مقام معظم رهبری بود که ایشان همواره در برابر سؤالات خبرنگاران مقام معظم رهبری را رهبر و خودشان را رهرو می‌نامیدند و در برهه‌ای که عده‌ای به ایشان مراجعه و خواستار اظهارنظر می‌شوند، مرحوم هاشمی نظام و ولایت را خط قرمز خود معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب بود و زدن برخی حرف‌ها در خصوص ایشان بی‌انصافی است، چرا که برای حفظ این انقلاب بسیار خون‌ دل خورده است.

قاسمی گفت: هاشمی سردار سازندگی بود، درباره فلسطین و امیرکبیر کتاب نوشت و جالب اینکه مفسر قرآن هم بود و از جمله افرادی بود که انواع جهاد را در کارنامه داشت، جهاد با قلم، جهاد با جان و مال، جهاد بیان که همواره با بیان، مکتوبات و ایثار مال در راه اهداف انقلاب برجسته بود.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به نزدیکی و همراهی این دو سردار انقلاب اسلامی در طول دوران مجاهدت و حفظ نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: علی‌رغم شیطنت‌های دشمنان این پیوند همچنان محکم ادامه داشت.

امام‌ جمعه بادرود گفت: در بحث انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام، این هاشمی بود که با سخنرانی در مجلس خبرگان رهبری و نقل دو سند از امام خمینی در خصوص لایق بودن مقام معظم رهبری برای رهبر ایران اسلامی به‌ خوبی فضای آن روز را برای همگان تبیین کرد و تا آخرین روز زندگی هم همگان را به پیروی از ولایت توصیه کرد.

وی با قدردانی از مردم ایران اسلامی در بدرقه با شکوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان از جمله افرادی بود که حقیقتاً عاقبت‌ به‌ خیر شد و خوب زندگی کرد و در راه انقلاب و اسلام حرکت کرد.

 مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور فرماندار شهرستان نطنز، مسؤولان ادارات، خانواده معظم شهدا و قاطبه مردم شهر بادرود همراه با مدیحه‌سرایی و سخنرانی در مسجد جامع بادرود برگزار شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار