معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تاپایان امسال 2 سامانه اتوبوس های BRT راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  اظهارکرد: زیرسازی مسیر این دو خط انجام شده و ایستگاه های خیابان جی 90 درصد پیشرفت فیزیکی و در خیابان باهنر 40 درصد پیشرفت داشته اند.
وی ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن این دو خط، حمل و نقل عمومی منظمی در شهر اصفهان برقرار شود و این خدمات بتواند رضایتمندی شهروندان را ارتقا دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر شهروندان برای رفت و آمدهای روزمره خود از وسایل حمل و نقل عمومی و پاک استفاده کنند، با کاهش آلودگی هوا و ترافیک به نفع خود و شهرشان گام برداشته اند.
وی اظهارکرد: در برنامه اصفهان 1400 سیاستی که برای حمل و نقل اصفهان پیش بینی شده این است که بتوانیم به سمت کاهش هر چه بیشتر استفاده از خودروهای شخصی و توسعه حمل و نقل پاک و عمومی حرکت کنیم.
صلواتی با بیان اینکه  شهر اصفهان دارای 3 ناحیه ترافیکی از جمله ناحیه مرکزی شهر، هسته داخل حلقه دوم ترافیکی و رینگ سوم ترافیکی و محدوده خارج از آن است، گفت: سیاستی که این معاونت در محدوده مرکزی شهر دنبال می کند، این است که به نوعی سفرهای شهری را به حداقل رسانده و پیاده رو ها را توسعه دهد، همچنین برای آرام سازی ترافیک، اولویت با حمل و نقل پاک، پیاده روی، دوچرخه سواری و ایجاد محدودیت های ترافیکی(طرح زوج و فرد کردن خیابان ها) است.
وی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در هسته داخل حلقه دوم ترافیکی، اظهارکرد: در حلقه سوم ترافیکی و محدوده خارج از آن نیز روان سازی ترافیک را در دستور کار داریم تا به نوعی با ایجاد تقاطع های غیر همسطح و گسترده تر کردن شبکه معابر در این راستا گام برداریم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار