رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: ساخت 10 مرکز فرهنگی در مناطق مختلف کشور سرآغاز تحول در تبیین فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سردار غلامرضا علاماتی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساخت این یادمان ها نقشی تعیین کننده در حفظ و جمع آوری اسناد و خاطره های رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواهد داشت.

وی تصریح کرد که ساخت این مراکز فرهنگی که از سال 86تاکنون آغازه شده قرار است ظرف سال جاری و سال آینده در 10 استان کشور از جمله یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران، البرز، چهار محال و بختیاری و لرستان به بهره برداری برسند.

سردار علاماتی بر ضرروت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رمز بقا و پایداری نظام اسلامی در بین نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: به نظر می رسد فرهنگ و ارزش های آن دوران هنوز برای نسل امروز جامعه به درستی تبیین نشده است.

وی با یادآوری نقش سازنده دوران هشت سال دفاع مقدس در اقتدار روزافزون ایران اسلامی، گفت: در طول این هشت سال رژیم صدام جنایتکار به همراه بیش از 40 کشور دنیا علیه این نظام الهی بودند و حتی در این راستا افزون بر 280 میلیارد دلار نیز هزینه کردند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: حفظ وجمع آوری اسناد و آثار این دوران طلایی نیاز و ضرورت امروز و یکی از شاخص های اساسی در پایداری این نظام در آینده است.

سردار علاماتی افزود: 230 هزار شهید، 550 هزار جانباز و 3 میلیون ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کردیم تا امروز در دنیا و منطقه به عنوان یک الگو برای آزادی خواهان دنیا باشیم.

 در این آیین سرهنگ امیر عباس آسمند به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد معرفی و خدمات سرهنگ امرالله درفشی مدیرکل پیشین تقدیر شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.