اصفهان؛

کشت پنبه در استان اصفهان

هزار و 700 هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت پنبه اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس دانه‌های روغنی سازمان اظهار کرد: در سال زراعی جاری حدود هزار و 700 هکتار از اراضی استان به کشت پنبه اختصاص پیدا کرد.

بنی اسدی گفت : تاکنون سه هزار تن وش تولید شده و انتظار می‌رود هزار و 500 تن وش دیگر نیز تولید شود، این محصولات به سه کارخانه پنبه پاک کنی استان فرستاده می‌شود تا در آن جا عملیات تصفیه پنبه اجرا شود.

وی افزود: با توجه به دوره طولانی رشد و نیاز آبی بالای پنبه و منظور سهولت در برداشت و کشت این گیاه و کاهش هزینه‌های تولید، وزرات جهاد کشاورزی در چند سال گذشته اقدام به تولید ارقامی با طول دوره رشد کوتاه، نیاز آبی پایین و برداشت راحت‌تر وش کرده که از آن جمله می‌توان به ارقام خورشید، گلستان، شایان و ساجدی اشاره کرد.

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: این ارقام در سال زراعی جاری در منطقه ورزنه و در قالب مزرعه الگویی کشت شد.

پنبه از جمله گیاهان مهم محسوب می‌شود که با توجه به تشکیل ریشه عمیق می‌تواند زمینه افزایش نفوذپذیری و حاصل‌خیزی خاک را فراهم آورده و از همین‌رو نقش مهمی در تناوب زراعی ایفا می‌کند.

عمده مناطق پنبه کاری استان شامل شهرستان‌های اصفهان(شرق)، آران و بیدگل، کاشان و در سطح کمتر در شهرستان‌های نایین و اردستان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.