همزمان با سراسر کشور ، مراسم سوگواری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در جوار شهدای گمنام شهر بافران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در شب وفات حضرت معصومه(س) مردم بافران به عزای کریمه اهل بیت (س) پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهزاد حبیبی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به فضايل و مقامات معنوی حضرت معصومه (س) ، ایشان را بهترین الگوبرای  زنان مسلمان دانست و گفت: حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والامقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد.
وی افزود : حضرت معصومه (س) پس از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ، ایشان تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور وهمچنین  شفاعت گسترده ای دارد چون که با شفاعت ایشان ، همه شیعیان  وارد بهشت می شوند.
استاد حوزه و دانشگاه حضرت فاطمه معصومه (س) از دلایل نامگذاری این بانوی کریمه را تجلی یافتن عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در ایشان عنوان و بیان داشت : طبق روایات ، این لقب از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام گفته شد که برادر ایشان  زیارت کنندگان خواهرم معصومه (س) مانند کسانی هستند که مرا زیارت کرده اند.
وی به علاقه دو طرفه ایشان با برادرش امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت : بین حضرت و برادرش عواطف سرشار و محبت شگفت انگیزی بود.
حجت الاسلام حبیبی در پایان اضافه کرد : حضرت فاطمه معصومه (س) در سال 201 هجری پس از ورود به شهر قم، تنها هفده روز در قید حیات بود و سپس دعوت حق را لبیک گفت.
گفتنی است این مراسم به همت کانون فرهنگی باقر العلوم (ع) برگزار شد که سوگواران با ذکر توسل ذاکر اهل بیت (ع) از مسجد جامع بافران به سمت گلزار شهدای گمنام به صورت دسته روی به اقامه عزا پرداختند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.