مسئولان استان فارس با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی مسئولان استان فارس پیام تسلیت صادر کردند.


پیام تسلیت آیت الله فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری
آیت الله فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی ریز با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.
در متن پیام آمده است:
باسمه تعالی
درگذشت یار و همراه دیرین امام و رهبری، مبارزه عالی قدر ، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی موجب تالم و تاثر خاطر شد.

آن سعید فقید در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از بذل نفس و نفیس در پیشبرد اهداف امام راحل و عظیم الشان و همراهی و رهروی از منویات مقام معظم رهبری، همکاری فداکارانه ای از خود نشان داد و با قبول مسئولیت های متعدد و خدمت به مردم شریف ایران، دین خود را به این مرز و بوم ادا کرد و قطعا ملت شریف ایران خدمتگزاران صدیق خود را فراموش نخواهند کرد.

اینجانب که از آغاز دهه چهل شمسی با این عالم گرانمایه و مفسر قرآن کریم، آشنایی و حشر و نشر داشته و شاهد تلاش و دلسوزی های آن مجاهد نستوه بوده ام، این مصیبت جانسوز را به محضر رفیق صمیمی و دیرینش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای و بیت گرامی وی و به عموم ملت شریف ایران، تسلیت و تعزیت گفته، رحمت و مغفرت الهی برای آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای همگان از درگاه ایزد منان خواهانم.


تسلیت آیت الله بهشتی  نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی درگذشت پیر نستوه انقلاب و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سنگربان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و بر مسند خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به امام عصر، رهبرمعظم انقلاب، علما، مراجع و دولت و ملت ایران بالاخص مردم غیور و انقلابی فارس و همسر و فرزندان و برادران و بستگان آن فقید سعید تسلیت عرض می کنم.

پیام تسلیت آیت الله حائری شیرازی

آیت الله حائری شیرازی، نماینده پیشین مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
در متن پیام آیت الله حائری شیرازی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی.
رحلت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که نمونه بارزی از حدیث فوق بود، به ولی امر عصرمان و رفیق دیرینه اش رهبر عالیقدر و مراجع عظام و علمای اعلام و بیت مکرمشان، همسر بزرگوار و فرزندان ایشان و جمیع مومنین و علاقه مندان حضرتش عرض تسلیت گفته، خدایشان صبر جمیل و در پی آن اجر جزیل عنایت بفرماید.

پیام تسلیت امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس  

 
در متن پیام امیری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس آمده است:  
 
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
عروج ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگمرد ابتکار و اقتدار، قهرمان مبارزه با استبداد و استعمار و سردار سازندگی خسارتی سنگین برای نظام و انقلاب است.
 
وی به حق یار دیرین امام و همراه رهبری و مجاهدی خستگی ناپذیر در طی سال ها تلاش برای سربلندی ایران و نظام جممهوری اسلامی ایران بود.
 
اینجانب فقدان این اندیشمند بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، استاندار محترم فارس و خانواده مکرم وی تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای این عالم ربانی مسالت می نمایم.
 
تسلیت فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  
 
در متن پیام فرج الله رجبی آمده است:  
نام آیت الله هاشمی رفسنجانی با لحظه لحظه‌های تاریخ معاصر پیش و پس از انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد.
او در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و نظام و تحقق اهداف امام راحل (ره) و رهبری معظم با شجاعت و تدبیر و اعتدال گام برداشت و از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرد و عالی‌ترین مراتب اخلاص در راه انقلاب و مردم را به منصه ظهور رساند.
 
علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.  
 
در پیام وی آمده است: هاشمی، بخشی از تاریخ انقلاب، مرد روزهای سخت و یاور راستین امام(ره) بود.  
 
هر چه بدخواهان بر طبل کینه و نفاق کوبیدند، هر چه آوای ناخوش و دروغ پراکندند و هر قدر تلاش کردند واقعیات را به گونه ای دیگر جلوه دهند اما غافل از آنکه عزت دست خداست.
 
اکبری نوشت: ‌مرحوم هاشمی با پایمردی و شکیبایی، خستگی ناپذیر نشان دادند و از میانه روی و تعادل خارج نشدند، مردم هم گوهرشناس بودند و او را مرد اول میدان‌ رقابت برگزیدند.

متن پیام تسلیت امام جمعه شهرستان فسا

در متن پیام آیت الله علی طهماسبی امام جمعه شهرستان فسا آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد، یار دیرین امام راحل، و همسنگر و همگام مبارزاتی مقام معظّم رهبری، مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای مدّ ظلّه العالی و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می گویم.

از خداوند منّان، رحمت واسعه و عفو و مغفرت برای این مبارز کم نظیر نسل اول انقلاب، مسئلت می نمایم.
غفر الله لنا و له و لجمیع عباد الله الصالحین.

پیام تسلیت مدیر کل آموزش و پرورش فارس

در پیام حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ 
ارتحال اندیشمند بزرگ و چهره پرفروغ انقلاب، حضرت آیت الهد هاشمی رفسنجانی، شخصیت ماندگار تاریخ معارصر ایران، همه دوستداران واقعی انقلاب و ایران اسلامی را در غم و ماتم فرو برد.

او مانند سایر مصلحان بزرگ که تاریخ و مردم مدیون آنها هستند به چیزی جز اعتلای ایران، نظام و انقلاب نمی اندیشید.

فرهنگیان فهیم و قدر شناس سراسر کشور هیچ گاه خاطرات خوب خود در آموزش و پرورش زمان ریاست جمهوری وی را فراموش نکرده و آن دوران را بهترین دوران وزارت آموزش و پرورش قلمداد می کنند.

اینجانب از طرف فرهنگیان فرهیخته استان فارس، عروج ملکوتی آن عالم بزرگ و خستگی ناپذیر را به مقام معظم رهبری، خانواده گرامی و همه دوستداران وی  صمیمانه تسلیت عرض کرده و  امیدوارم همه کسانی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی دارند، راه وی که نماد اعتدال، صبر و حلم بود را سر لوحه کار خود قرار دهند.

پیام تسلیت بخشدار خشت

در متن پیام صادق فلاحی بخشدار خشت آمده است:

بازگشت همه به سوی اوست

خبر جانکاه ارتحال ملکوتی عالم مجاهد و نستوه آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری که به حق اسوه صبر و استقامت بودند باور نکردنی و همگان را اندوهگین نمود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به مردم شجاع ایران اسلامی، مردم شریف بخش خشت، خانواده مغزز شهدا و ایثارگران و بیت وی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی
 

در متن جمالی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر، ارتحال یار دیرین امام و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی که از پیشتازان انقلاب اسلامی و شخصیتی خستگی ناپذیر و مبارزی نستوه در صحنه های دشوار و پر خطر تاریخ ایران اسلامی بوده و یاد و خاطره تلاش های شبانه روزی او در به ثمر رسیدن این انقلاب، هرگز از اذهان مردم پاک نخواهد شد را به رهبر انقلاب، آحاد ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان علو درجات را از درگاه حضرت حق خواستارم.

پیام تسلیت مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس

در پی در گذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس طی پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.
متن پیام مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که با ایام سوگواری حضرت فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر همزمان شد موجب تاسف و تالم گردید.

بی شک نقش این مجاهد خستگی ناپذیر در پیشبرد نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و همچنین خدمات ارزشمند و حضور در صحنه های حساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت های گوناگون برجسته و متجلی است.

اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده، برای آن مرد بزرگ علو درجات و همجواری با شهدای انقلاب را از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

تسلیت فرماندار فراشبند

فرماندار فراشبند، درگذشت آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت.
متن پیام محسن پورزارعی فرماندار فراشبند چنین است:

بسم الله الرحمن و الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

هر از گاه در گذر زمان، در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می ده دکه در سکون، آغازی بی پایان را می سراید.

اینجانب رحلت جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی این مجاهد نستوه و یاور امام راحل(ره) و همرزم و همگام مقام معظم رهبری و اسوه صبر و استقامت را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم قدرشناس ایران اسلامی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی برای آن عالم مجاهد رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.

مردم ایران اسلامی خاطرات مبارزات ایشان با رژیم ستم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

پیام تسلیت فرماندار شهرستان نی ریز

محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز در پیامی رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
بنام خدا

کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون

 اگر چه سخت و جانسوز است باور فقدان یار دیرین امام و رهبری، نبود آن مرد تاریخ ساز و آن چهره برجسته سیاسی و مذهبی بین المللی، هم او که بدرستی قامت رعنای اصلاح بود و اعتدال.

دشوار است، ولیکن گریزی نیست جز اینکه گردن نهیم بر مشیت الهی و بپذیریم که آیت الله هاشمی رفسنجانی آن ستون مستحکم انقلاب و آن قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار از میان ما پر کشید و به دیار معبود شتافت.

اینجانب، این ضایعه عظماء، را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محبوب جمهوری، بیت گرامی ایشان، مردم سرافراز و آزادیخواه ایران اسلامی، مقامات کشوری و لشکری و همه اندیشمندان و مجاهدانی که دل در گروی آبادی این آب و خاک و عزت مردمان وفادارش دارند، به ویژه محضر مردم شریف و نجیب شهرستان نیریز تسلیت عرض می نمایم و خدا را شاکریم که در سایه سار انقلاب، به تعبیر آن رادمرد، مردم راه خود را یافته اند.

پیام مشترک امام جمعه و فرماندار شهرستان آباده
سید حسن موسوی خراسانی امام جمعه و محمدرضا زارع فرماندار شهرستان آباده در پیامی مشترک رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
در متن این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی که تکیه گاه کم نظیری برای انقلاب اسلامی بودند، موجب تاثر و تالم شدید است .

یاد و خاطره این عالم مجاهد و انقلابی نستوه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد همیشه در ذهن ها خواهد ماند.

آن سفر كرده، در دوران رژیم طاغوتی و وابسته پهلوی، رنج و محنت بسیاری را متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت های مهم همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان، همواره در کنار و یار رهبری بود.

نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود .

نمی‌شود از انقلاب اسلامی ایران‌ حرف زد، و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادی نکرد. نمی‌شود برگ‌های تاریخ انقلابمان را ورق زد، اما نام آیت‌الله رفسنجانی را ندید. حافظه‌ تاریخ انقلاب، بی نام آیت‌الله رفسنجانی کامل نیست.

درگذشت این چهره اثر گذار انقلاب را به همه مردم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی را مسئلت داریم.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.