رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان از برگزاری سه هزار و ۵۰۰ محفل انس با قرآن کریم در چهار ماهه نخست سال‌ تحصیلی جاری در مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ تقوی از برگزاری ۳۵۰۰ محفل انس با قرآن در آموزشگاه‌های استان خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این محافل قرآنی، توسعه، ترویج و تحکیم فرهنگ قرآن و عترت در بین دانش‌آموزان و آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم و معارف قرآنی است .

وی افزود: براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است

تقوی گفت: در دوره ابتدایی فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی با محوریت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و الگوی تلاوت‌های تقلیدی قراء بزرگ اجرا می‌شود و در دوره‌های اول و دوم متوسطه علاوه‌بر روخوانی و روانخوانی قرآن آشنایی با قرائت ترتیل و تحقیق و مفاهیم قرآنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در خاتمه به برگزاری مسابقات یازده‌گانه قرآنی در بخش دانش‌آموزان پسران و مسابقات نُه‌گانه قرآنی در بخش دانش‌آموزان دختر اشاره کرد و افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به‌عنوان حیات طیبه یاد شده و این مسابقات می‌تواند در دستیابی به این هدف عالی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.