وی با اشاره به اینکه در تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدا بحث خدمات در میان بود، اظهار داشت: این تعرفه گذاری بعد از مدتی در خصوص بحث پرستاری و در حال حاضر نیز بسته ها به صورت گروه های 10 تایی بیان می شود.
به گفته قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در هر صورت پیگیری های مختلفی درباره تعرفهگذاری خدمات پرستاری انجام شده است.
شریفی مقدم با اشاره به اینکه بسته هایی که وزارت بهداشت تهیه کرده بود، 2 ماه پیش به دبیرخانه شورای عالی بیمه فرستاده شد، تاکید کرد: شورای عالی بیمه در این خصوص نظراتی را بیان کرده است و سازمان نظام پرستاری نیز طبق نظر شورا مشکلات را حل می کند.
وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری موارد تایید شده کارشناسان را تعیین و ارائه می کند، تصریح کرد: مدل ها و روش های مختلفی برای انجام این اقدامات قابل اجرا است.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت، نمایندگان وزارت خیلی به اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری راغب نبودند، بیان کرد: با وجود تغییرات در دبیرخانه وزارت بهداشت و رفاه، به دلیل اینکه اعضای شورای عالی بیمه مشخص است، سازمان نظام پرستاری اجرای این قانون را مطالبه میکنند.
شریفی مقدم با بیان اینکه برای سازمان نظام پرستاری بحث کارشناسی مطرح است، افزود: بحث کارشناسی باعث حل مشکلات و اجرای این قانون می شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین علت اشتباهات و قصورات پرستاری در ایران اظافه کاری های اجباری، درد و خستگی آنها است، بیان کرد: پرستارات کشور در 2 الی سه شیفت کار می کنند که همین عامل باعث بروز خطا و اشتباهات در این شغل می شود.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه حقوق پرستاران آمریکایی پنج برابر بیشتر از پرستاران ایرانی است، افزود: در کشور آمریکا شیفت اضافه کاری پرستاران متعاقبا اجرا نمی شود و فعالیت آن ها در بیمارستان به اندازه یک دهم پرستاران ایرانی است.
انتهای پیام/