فرماندار اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۹۰ بازرسی از مراکز ارائه محصولات غذایی در اردبیل انجام شده است و نظارت بر فروش گوشت قرمز در قصابی‌های اردبیل توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه کمیته تنظیم بازار در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 990 مورد بازرسی از مراکز فروش محصولات غذایی در اردبیل انجام شده است که با برنامه‌ریزیهای انجام شده بازرسی و نظارتها در مراکز ارائه گوشت در اردبیل توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تعادل‌سازی قیمت گوشت از مهمترین اولویت مسئولان است، گفت: در این زمینه نیاز است تمام دستگاههای اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و متولیان دیگر اقدامات اساسی و عملی را انجام دهند تا نگرانیهای به وجود آمده در بحث قیمت گوش برطرف گردد.

فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 4 واحد ارائه گوشت ممتاز در اردبیل خبر داد و افزود: در صورتی که متقاضیان راه‌اندازی این واحدها افزایش یابد ما آماده ایم پرونده‌های موجود را بررسی و در سریعترین زمان ممکن به راه‌اندازی این واحدها اقدام کنیم.

زنجانی تصریح کرد: ارائه گوشت باکیفیت به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا مراکز ارائه گوشت رسالت بسیار خطیری برعهده دارند و باید گوشت قرمز باکیفیت را در میان مردم توزیع کنند که مسئولان متولی نیز نظارت همه جانبه ای در این زمینه دارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه 70 درصد دامهای کشتار شده در منطقه از دیگر استانهای کشور وارد می‌شود و تنها 30 درصد دامهای منطقه‌ای در اردبیل کشتار می‌شود و در این زمینه انتظار می‌رود اقدامات لازم و اساسی توسط متولیان انجام گیرد.

فرماندار اردبیل گفت: قصابیهای غیرمجاز نیز در اردبیل با برنامه‌ریزیهای انجام شده جمع‌آوری می‌شوند چرا که سلامت مردم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی مسئولان قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.