ساری،

برخورد با هزار و 271 تخلف تغییر کاربری

با هزار و 271 مورد تخلف تغییر کاربری در مازندران برخورد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا دوستی‌ ایرانی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با هزار و 271 مورد تخلف تغییر کاربری در 90 هکتار ، امسال قبل از هر گونه ساخت و ساز در استان شناسایی و برخورد قانونی شد.

وی افزود: با توجه به تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، ماموران جهادکشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن صورت مجلس رأسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگردانند.

دوستی گفت: ضمن اینکه در این مدت 22 گشت ویژه حفظ کاربری اراضی در مازندران، هزار و 162 مورد تغییر کاربری انجام شده به مقدار 211 هکتار که به صورت غیر مجاز در آنها بنا ساخته شده بود را شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعال شدن کمسیون اراضی بایر در مازندران افزود: هزار و 101 پلاک اراضی بلاکشت به مساحت 2 هزار و 845 هکتار از ابتدای امسال در مازندران شناسایی شد.

دوستی با بیان اینکه بازگرداندن زمین های بایر کشاورزی به کشت یکی از برنامه های این نهاد است، گفت: بازرسان این نهاد در جریان بازرسی پس از اخطار به صاحبان 251 هکتار از اراضی بلاکشت استان هم اکنون این زمین ها به چرخه تولید بازگشت .

وی افزود: 635 پلاک از اراضی کشاورزی که تداخل مالکیت دولتی و مردمی داشت، 9 ماهه امسال شناسایی شد و با گرفتن 16 مصوبه 374 هکتار آن رفع تداخل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.