یک دیپلمات ارشد کانادایی گفت دولت انگلیس با بی‌توجهی به نظر کارشناسان بیشترین آسیب را از خروج از اتحادیه متحمل می‌شود.

کنار گذاشتن کارشناسان، برکسیت فاجعه باری را برای انگلیس رقم می‌زند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «جیسون لانگریش» دیپلمات ارشد کانادایی اعلام کرد دولت انگلیس توصیه‌های کارشناسان تجاری را نادیده می‌گیرد و به همین دلیل خروج فاجعه باری را از اتحادیه اروپا تجربه خواهد کرد.

لانگریش که به مدت ده سال در مذاکرات دستیابی به قرارداد تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا شرکت داشت اعلام کرد اقتصاد انگلیس ممکن است پس از برکسیت 4 درصد اُفت داشته باشد.

لانگریش این سخنان را چند روز پس از استعفای ایوان راجرز –سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا- از سمت خود، برای انتقاد از دولت انگلیس ایراد کرد. انتظار می رفت راجرز نقش مهمی را در پیشبرد مذاکرات مربوط به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا ایفا کند.

راجرز پیش از این اعلام کرده بود که ممکن است مذاکرات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا ده سال طول بکشد و افراد زیادی از وی انتقاد کردند. اما لانگریش این ده سال را یک «بازه زمانی واقع‌بینانه» توصیف کرد.

لانگریش اعلام کرد با برخی از مقامات انگلیس در این خصوص صحبت کرده است. وی گفت: «دولت انگلیس بدون داشتن یک استراتژی مشخص در این مسیر قدم برمی‌دارد. اگر آنها جزئیات تصمیم خود را اعلام کنند ممکن است آسیب برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) به حداقل برسد، اما آنها حاضر به بحث واقع‌بینانه درباره گزینه‌های برکسیت نیستند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار