رئیس مرکز آمار ایران از ثبت رکورد حضور 47 درصدی ایران در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن دنیا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پارسا در مراسم تجلیل از فعالان سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند«عمل کنید به آنچه می دانید تا آنچه را نمی دانید بلکه نمی توانستید بدانید خداوند به شما بیاموزد» اظهار داشت: سرشماری سال 95 بسیار متفاوت از مدل‌های قبل انجام شد و برای اولین بار کشور به سمت سرشماری اینترنتی ورود یافت.
وی با بیان اینکه معمولا در دنیا 2 تا 3 درصد مردم در ثبت نام اینترنتی حضور می‌یابند، افزود: کانادا با رکورد 17 درصد تا قبل از 2015 و ژاپن با 37 درصد در سال 2015 رتبه اول را در این عرصه داشتند ولی ایران در نخستین سرشماری اینترنتی خود در حالی که حضور 35 درصدی را پیش بینی کرده بود با 47.5 درصد در دنیا اول شد که این رقم در استان آذربایجان‌شرقی به 50 درصد نیز رسید.
پارسا در عین حال خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمینه‌ها اگر بستر فرهنگ و اتحاد ایرانی فراهم شود موفقیت های چشمگیری حاصل خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: تمام ارکان از نظام صدا و سیمای مرکز، نیروها مسلح، وزارت کشور و استانداران، فرمانداران و بخشداران، مدارس و سایر دستگاه‌ها و در مجموع تمام امکانات دولت پای کار آمد تا این رکورد به وجود آید و ما در نشست سران آمار دنیا که اسفند برگزار می‌شود گزارش این موفقیت را ارائه خواهیم کرد.
وی گفت: ما باید از سرشماری‌های مبتنی بر مراجعه به مردم و گفت‌و‌گوی چهره به چهره به سمت نظام آمارهای ثبتی حرکت کنیم؛ اطلاعات تمام ایرانیان با شناسه ملی در مرکز آمار ایران ثبت و شناسه جدیدی به عنوان شناسه کسب و کار واحد برای همه مردم تعیین شود و تمام اطلاعات بانکی با اتصال چند کد و رمز قابل احصاء باشد.
پارسا با بیان اینکه راهی که کشورهای دیگر در 15 سال طی کردند ما یک ساله طی کردیم، افزود: تمام استان‌های ما در این عرصه فعال بودند و تمام استانداران و روسای برنامه و بودجه لوح تقدیر از ریاست برنامه و بودجه دریافت کردند؛ ما هم هدایایی در این ارتباط برای کل استان‌ها در نظر گرفته‌ایم.
رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: مردم آذربایجان‌شرقی، استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان حساسیت بی نهایتی نسبت به این امر نشان دادند تا توفیق حاضر حاصل شود؛ امیدواریم نظام آماری استان‌ها به تدریج سامان یابند و در این ارتباط نیز انتظار ویژه ای از استان آذربایجان‌شرقی داریم.
این مسئول ابراز داشت: در بهمن ها نتایج کلی سرشماری‌ها را ارزیابی و تلاش می‌کنیم فاصله بین پایان سرشماری و انتشار نتایج را نیز به حداقل ممکن زمان که سه ماه پیش بینی می‌شود برسانیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.