مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان که قابلیت انتقال به انسان دارد در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی افزود: در پی اعلام دو مورد گزارش از تلفات پرندگان وحشی آبزی بررسی‌های لازم انجام شد که در نتیجه نمونه‌برداری‌ها مشخص شد تلفات به دلیل آنفولانزای پرندگان نیست.

وی گفت: انتقال این بیماری از پرندگان آبزی بیش از سایر گونه‌های پرندگان انجام می‌شود و سکونتگاه‌های پیرامون تالاب‌ها و آبگیرها بیشتر در معرض تهدید است.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: با این وجود هیچ موردی از انتقال بیماری یا مشاهده بیماری گزارش نشده است.

صالحی همچنین به انتقال بیماری از پرندگان اهلی یا از طریق انتقال فیزیکی و انتقال انسان به انسان اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی دقیق احتمال شیوع بیماری جلسات متعددی با اتحادیه مرغداران در استان برگزار شده است.

وی تأکید کرد: دستورات ایمنی به مرغداران ابلاغ شده و هرگونه مورد مشکوک در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌شود، با این وجود تاکنون موردی از ابتلا به آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در خصوص پرندگان وحشی آبزی نیز نظارت و بازرسی انجام می‌شود و همچنان که ذکر شد هیچ مورد ابتلا به این بیماری تاکنون اعلام نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.