مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: کارآفرینی مهمترین رویکرد برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کارآفرینی مهمترین رویکرد اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصیفیان در همایش کارآفرینی، جوانان و فرصت های شغلی به مناسبت نخستین روز هفته فرهنگی ملایر با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش توسعه و اشاعه فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ کار جمعی در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بتوانند با خلاقیت و نوآوری مسیر اقتصاد مقاومتی که اهداف ارزشمندی دارد را دنبال کنند افزود: کارآفرینی مهمترین رویکرد حیاتی برای استان همدان و شهرستان است.

وی ادامه داد: طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، همدان به عنوان سومین استانی است که از نظر اشتغال وضعیت خوبی دارد و نرخ بیکاری آن 8 درصد و بعد از استان های مرکزی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میتوانیم با همراهی و همکاری مسئولان و مردم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و به رتبه اول کشور دست پیدا کنیم خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری ملایر را حدود 7.8 درصد است وباید برای کاهش نرخ بیکاری از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال بهره مند شویم که در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده است.

وی اظهار داشت: 20 میلیارد ریال اعتبار 4 درصد از طریق بانک رفاه برای ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد و حدود 20 میلیارد ریال از طریق بانک ملی برای شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.