قاضی زاده هاشمی:

بدنسازی و شنا می کنم/ 10 سال متوسط عمر ایرانی‌ها به معلولیت می‌گذرد /مالیات ارزش افزوده به ورزش و بهداشت اختصاص یابد


بدنسازی و شنا می کنم/ 10 سال متوسط عمر ایرانی‌ها به معلولیت می‌گذرد /مالیات ارزش افزوده به ورزش و بهداشت اختصاص یابد
وزیر بهداشت با بیان اینکه 10 سال از 80 سال طول عمر متوسط ایرانی‌ها با معلولیت همراه است، گفت: انجام ورزش و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت به کیفیت زندگی افراد کمک می کند.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه فی مابین این وزارتخانه با وزارت ورزش و جوانان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: هزینه‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت و درمان صرف سلامت، تحرک و نشاط جامعه می‌شود همه از جیب مردم، مالیات‌ها و پول نفت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به توجه به پیشگیری و تغییر رفتار، سبک زندگی و تغذیه مردم گفت: اگر این سبک زندگی به گونه‌ای باشد که با اصول دینی ما منافاتی نداشته باشد به سود مردم بوده و سلامت را در پی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از 80 سال متوسط طول عمر ایرانی‌ها 10 سال با معلولیت همراه است، افزود: با توجه به افزایش متوسط طول عمر ایرانی‌ها اگر بخواهیم عمرمان را در سختی و رنج نگذرانیم باید به پیشگیری توجه ویژه‌ای کنیم تا به بیماری‌هایی مانند قندخون مبتلا نشویم که ورزش و تحرک نیز نقش زیادی در این موضوع دارد.

هاشمی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند، گفت:‌ مالیات بر ارزش افزوده اگر در آموزش و دانش، پیشگیری و سلامت، نشاط و تحرک صرف شود مردم با اطمینان خاطر و رضایت بیشتری این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که اکنون تنها یک درصد از این 9 درصد صرف سلامت می‌شود و مابقی در بخش های دیگر هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چند ساعت و چه نوع ورزشی انجام می‌دهند، گفت: بعد از وزارت به دلیل افزایش سن و فشارکاری ساعت ورزشم را افزایش داده‌ام و حداقل یک روز در میان، یک ساعت ورزش می‌کنم، بدنسازی ورزشی است که من برای افزایش عملکرد عضلات و بهبود عملکرد زانوهایم انجام می‌دهم بعد از بدنسازی نیز ورزش شنا را انجام می‌دهم.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ من نسبت به ورزش در گذشته کم ‌توجه بودم اما ورزش یکی از اعتیادهای خوبی است که باید به آن اهتمام داشت، برخی از افراد 40 سال از عمر خود را با ورزش روزانه می‌گذرانند.

هاشمی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری بر انجام ورزش گفت: ایشان می‌فرمایند قبل از 40 سالگی ورزش مستحب و بعد از آن واجب است.

وی اظهار داشت: ما می‌دانیم مردم از نظر معیشتی و اقتصادی در سختی هستند ولی پیاده‌روی و قدم زدن به خصوص خانوادگی علاوه بر سلامت جسم موجب استحکام خانواده و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی است.

در حال تکمیل/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار