طبق مصوبه مجلس؛

تکالیف دولت برای صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری تعیین شد

نمایندگان مجلس، تکالیف دولت را جهت صیانت از میراث فرهنگی و تشویق و توسعه گردشگری در برنامه ششم مشخص کردند.

تکالیف دولت برای صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری تعیین شد
به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه ماده 113 را اصلاح و تصویب کردند.

براین اساس ماده 113 تصریح می کند:

1- دستگاههای اجرائی مکلفند به منظور صیانت از میراث فرهنگی و حمایت از صنایع دستی و تشویق و توسعه گردشگری اقدامات زیر را انجام دهند:

الف: هزینه‌های مربوط به پژوهش، حفاظت و مرمت آثار منقول و غیر منقول ثبت شده در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط آثار در اختیار و در حیطه وظایف تخصصی‌‌ همان دستگاه را در قالب بودجه سنواتی از محل اعتبارات خود تأمین کنند. این اعتبارات در چارچوب ضوابط قانونی سازمان میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری هزینه می‌شود.

ب: تأسیسات گردشگری از هر نظر تابع قوانین و مقررات بخش صنعت گردشگری به استثنای معافیت‌های مالیاتی است و از شمول قانون نظام صنفی مستثنی می‌باشند.

۲- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است به‌منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اقدام لازم را با همکاری و هماهنگی سایر دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به‌منظور شناسایی، مستندسازی، حفاظت و مرمت و معرفی میراث فرهنگی (اعم از ملموس و ناملموس) میراث طبیعی، ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی و احیای هنرهای سنتی در حال زوال در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و ثبت در فهرست میراث جهانی را طبق بودجه سنواتی به عمل آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار