رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی از انتقال بیش از 200 هزار تن اتیلن به شرکت پتروشیمی تبریز با اجرای خط انتقال اتیلن غرب به تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهبودی در بیست و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اجرای طرح انتقال اتیلن غرب به تبریز، این مهم را یکی از آرزوهای چندین و چندساله مردم استان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح، مزایای بسیار خوبی برای استان دارد که از جمله آن ها می توان به ایجاد اشتغال مستقیم برای سه هزار و اشتغال غیرمستقیم برای شش هزار نفر اشاره کرد.
وی افزود: با بهره برداری کامل از این طرح، ارزش افزوده شرکت پتروشیمی تبریز نیز به بیش از چهار هزار میلیارد تومان می رسد.
وی اجرای این پروژه را موثر در تحقق یکی از برنامه های در نظرگرفته شده مدیریت استان در قالب اجرای سند تدبیر توسعه دانست و اظهار کرد: تولید و فرآوری بسیاری از محصولات نفتی و صنایع پایین دستی آن در استان با اجرای این پروژه محقق خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در حوزه صادرات نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان در بخش دیگری از سخنان خود، فروش شرکت پتروشیمی تبریز در سالجاری را یک هزار و 200 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: با اجرای این طرح، سالانه 200 هزار تن اتیلن به پتروشیمی تبریز منتقل خواهد شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.