عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:برای حل مشکل زاینده رود و بهره برداری از سد و تونل سوم 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این اعتبارات باید از محل منابع درون استانی تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس حاج رسوليها در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهار كرد: نمي توان براي حل مشكلات اصفهان به اميد دولت نشست زيرا دولت هيچ اقدامي در اين سه سال انجام نداده است.
وي تاکید کرد: استاندار باید هر چه سريع تر شوراي ستاد مناطق محروم را تشكيل بدهد و همه دستگاه ها در حد اختيارات قانوني راه حلي براي حل مشکلات اصفهان ارائه كنند.
عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: جلسه شورای عالی خاص مناطق محروم شهر اصفهان باید برای پیگیری مشکلات آب و هوا، بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل شود.
حاج رسوليها گفت: ما به عنوان شوراي شهر كه مطابق اصل 100 قانون اساسي وظيفه داريم مشكلات شهر را دنبال كنيم، از استاندار درخواست مي كنيم كه ستاد مناطق محروم را تشكيل بدهیم و براي مشكلاتي كه مطرح شد راه حل پيدا كنيم، در غیر این صورت مشکلات حل نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه با هویت دادن به مناطق حاشیه‌ای از سال 82 تاکنون بسیاری از مشکلات در این مناطق برطرف شده است گفت: البته نباید از ذهن دور کنیم که فعالیت شهرداری در این مناطق بسیار سخت است اما نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است؛ برای حل مشکل زاینده رود هم نباید به دولتمردان امیدوار بود و در این زمینه باید توجه داشته باشیم که برای بهره برداری از سد و تونل سوم 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این اعتبارات باید از محل منابع درون استانی تامین شود.
عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با همفکری استاندار، شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان باید مشکلات آب در استان برطرف شود و ما نمونه بارز همکاری درون استانی را در پلمپ کردن پمپ‌هایی که برداشت مازاد در بستر رودخانه زاینده رود داشتند را دیدیم و باید این اتفاق را تکرار کنیم.
حاج رسوليها اظهار کرد: 70 درصد از جمعیت کشور درگير مشكلات حاشيه نشینی هستند.
وی اضافه کرد: بيشترين مشكلات و آسيب هاي اجتماعي در اين نواحي رخ مي دهد و همه اين موارد سبب تشكيل 15 ميليون پرونده در قوه قضاييه شده و متاسفانه در اين سه سال اخير شرایط نيز بدتر شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار