رئیس ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی گفت : 23 کمیته برای اجرای برنامه های دهه فجر امسال فعالیت می کنند.

فعالیت 23 کمیته برای اجرای برنامه های دهه فجر در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام تقی زاده در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر فعالیت 23 کمیته برای پوشش برنامه های دهه فجر امسال که در صدا و سیمای استان برگزار شد ،  رویکردهای اصلی فعالیت این کمیته ها را بر مبنای امید آفرینی ، دشمن شناسی ، وحدت و همبستگی ملی ، خودباوری ، الهام بخشی و تاثیر گذاری در کشورهای منطقه اعلام کرد.
وی افزود : تببین اندیشه های امام خمینی (ره) ، بازخوانی آرمانهای شهدا و مرور نقش مهم مردم در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی  محور تمامی برنامه های گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  قرار خواهد گرفت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : آماده سازی فضای عمومی برای برگزاری جشن های مردمی در دهه فجر امسال ، باید اولویت اصلی رسانه ها  باشد.
سید محسن لطیفی افزود : به منظور انعکاس دستاوردهای نظام ، رسانه ها باید واقعیت ها را اطلاع رسانی کنند و در این میان مقایسه عملکرد دولت فعلی با سالهای گذشته و بعضا نادیده گرفتن خدمات دولتهای پیشین نه تنها کارساز نیست بلکه بی تقوایی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه  مردم در انتظار پاسخگویی های شفاف و صادقانه مسئولان در مسایل مختلف کشور هستند خاطرنشان کرد : رسانه ها در کنار هم می توانند مشکلات جامعه و پاسخ مسئولان را در باره نحوه رفع آنها بازتاب دهند  و نباید هر رسانه به فراخور مصالح خود حقایق را کم و زیاد کند .
لطیفی با اشاره به فراگیری استفاده از فضای مجازی در جامعه هم گفت:اگر چه استفاده از این فضا عمومی شده اما مردم به صحت و اعتبار مطالب انتشار یافته در آنها اعتماد زیادی ندارند و  ماندگار ی آنها نیز زیاد نیست.
وی افزود : اگر بخواهیم از قافله دنیای مجازی عقب نمانیم باید اعتماد عمومی مردم را در این فضا جلب کنیم.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی  با اشاره به تشکیل دبیرخانه ویژه در رسانه ملی برای گرامی داشت  چهلمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 97 گفت :  باید از امسال برای پربار شدن اقدامات این دبیر خانه فعالیت خود را شروع کنیم  و این موضوع مستلزم احصای نیازها و جمع آوری انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه است.
معاونان خبر ، صدا ، سیما و  برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هم در این نشست گزارشی را از برنامه های تهیه شده برای پخش در دهه فجر ارائه کردند.
در این جلسه اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان بر تولید محتواهای غیر کلیشه ای ، بهره گیری از تاریخ شفاهی،حضور موثر در فضای مجازی ، جلب مشارکت نسل جوان ، احیای نقش مساجد ، به روزرسانی ادبیات انقلاب اسلامی با مقتضیات فعلی وشورآفرینی در میان دانش آموزان در ایام دهه فجر  تاکید کردند.
انتهای پیام/خ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.