اصفهان؛

حدود 100 پارکینگ عمومی در شهر اصفهان وجود دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از حدود 100 پارکینگ عمومی در شهر اصفهان خبر داد که از این تعداد حدود 40 پارکینگ تحت نظارت مدیریت شهری می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی گفت: حدود 100 پارکینگ عمومی در شهر اصفهان وجود دارد که از این تعداد حدود 40 پارکینگ تحت نظارت مدیریت شهری می باشد و حدود 70 درصد ظرفیت پارکینگ هایی است که توسط شهرداری اصفهان در طول 12 سال گذشته احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه پارک دوبل پدیده ی ناهنجاری در شهر می باشد و در بسیاری از خیابان ها معضل پارک دوگانه و سه گانه وجود خواهد داشت تصریح کرد: تا خرداد سال آینده 1000 واحد پارکینگ به فضای شهر اصفهان اضافه می شود که از جمله آن ها پارکینگ های مجاور ایستگاه های قطار شهری می باشد.

صلواتی همچنین به طرح پارکومتری اشاره کرد و افزود: در برخی از خیابان ها حدود 50 درصد ظرفیت پارک به پارک دوبل اختصاص پیدا میکند و ما در نظر داریم که به واسطه اجرای پارکومتری که در خیابان های مرکزی شهر خواهیم داشت در آینده بسیار نزدیک خودروهایی مجهز به دوربین های سیار در سطح شهر حرکت می کنند که تخلفاتی از جمله پارک دوبل، توقف غیر مجاز در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و حاشیه تقاطع ها را ضبط میکنند و تا سال آینده می توانیم مشکل پارک دوبل را در شهر اصفهان حل کنیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز گفت: پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان اصفهان به استناد آیین نامه راهنمایی رانندگی ماده 173 آیین نامه، توقف دوبل را غیر مجاز تشخیص داده و متخلف بر اساس ردیف ها و کد تخلف 2085 مبلغ 40 هزار تومان اعمال قانون می شود.

سرهنگ چلمقانی افزود: راهنمایی رانندگی شهرستان اصفهان با تشکیل تیم هایی ویژه و با همکاری سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همکاری واحدهای گشتی خودروسوار و موتورسوار نیروی انتظامی با تخلفات دوبله برخورد می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت بیش از حد معابر و حجم ورودی زیاد نسبت به ظرفیت خیابان باعث شده تا راننده ها جایی برای پارک پیدا نکنند و البته بعضی راننده ها به علت تخلف از مقررات اقدام به توقف دوبل و عدم استفاده از پارکینگ ها می کنند که منجر به ایجاد سد معبر و مزاحمت برای سایر کاربران ترافیکی و مردم می شود.

وی از شهروندانی که ضمن احترام به حقوق شهروندی از تخلف و توقف دوبل خودداری می نمایند تشکر کرد و بیان کرد: از گروه اندکی که با توقف خودرو، نشستن داخل خودرو و انسداد معبر منجر به ایجاد حادثه و تصادف برای سایر شهروندان می شوند تقاضا داریم که از نزدیکترین پارکینگ محل توقف استفاده کنند و سعی نمایند با عدم توقف دوبل معبری روان و عاری از هرگونه حادثه برای دیگر شهروندان ایجاد کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.