طرح ساماندهی انبارهای کالا در مازندران یک ماه آینده اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ربیع فلاح استاندار مازندران در نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه این طرح توزیع کنندگان ، صاحبان انبارهای کالا و مراکز خدمات رسان را شامل می شود گفت: انبار کالاهای تا یک ماه آینده کد شناسایی و رهگیری دریافت می کنند.

وی افزود: این طرح در 6 استان قم ،سمنان ،گیلان ،گلستان و قزوین با محوریت مازندران اجرا می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای صاحبان انبارهای کالا و خدمات رسانی که کد رهگیری دریافت نکنند بارنامه صادر نمی شود، افزود: این کالاها به عنوان کالای قاچاق ضبط و تحویل سازمان امور تملیکی مازندران می شوند.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز در این نشست به اجرای 13 مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا با اولويت کالاهای گمرگی، دخانیاتی و ترانزيتی اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی استان در این مدت 17 باند کالای قاچاق را شناسایی و متلاشی کردند.

وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را 23 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش یافت.

علی پیرفلک، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران نیز گفت:دستگاه های کاشف در 9 ماه گذشته 24میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط کردندکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40درصد افزایش یافت.

وی عمده کالاهای کشف شده را موتور سیکلت، لوازم خانگی ،پوشاک، طلا و تلفن همراه برشمرد و افزود:طرح استانی کنترل مبادی ورودی شهرها با همکاری نیروی انتظامی و پایانه های حمل ونقل استان در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.