وقتی پای سلول های بنیادی به حوزه پوست و مو باز می شود

یک متخصص پوست و مو گفت: بازسازی تخریب های پوستی و جوان سازی از شایع ترین کاربردهای سلول های بنیادی محسوب می شوند.

داریوش دائر متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کاربرد سلول های بنیادی در حوزه پوست، مو و زیبایی گفت: این سلول ها با قابلیت بازسازی در زمینه های مختلف در یک دهه اخیر اهمیت بسزایی در زمینه پوست و زیبایی پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: سلول های بنیادی که منشا آن ها می تواند مغز استخوان یا بافت چربی زیر پوست باشد، در بازسازی تخریب های پوستی، بازسازی مو و جوان سازی کاربرد گسترده ای دارند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه مراحل اولیه تحقیقات روی سلول های بنیادی در کشور ما انجام شده، عنوان کرد: یکی از این مراکز، مرکز پوست و تحقیقات سلول های بنیادی ایران وابسته به دانشگاه تهران است که از جدیدترین کار هایی که در این حوزه انجام شده می توان به استفاده از سلول های چربی به منظور بازسازی تخریب های پوستی، چین و چروک ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه که مراحل اولیه تحقیقاتی آن تمام شده و این فرآیند در حال بهره برداری نهایی، برند سازی و استفاده تجاری است، افزود: با توجه به اینکه این سلول ها از بافت طبیعی بدن استخراج شده اند، بنابراین نیازی به هماهنگی خارجی برای پذیرش آن ها توسط بدن وجود ندارد و سازگاری و پذیرش بسیار خوبی دارند.

دائر در خصوص هزینه سلول های بنیادی در درمان بیماری های پوست و مو تاکید کرد: برنامه و تجاری سازی هایی با شرکت های داروسازی و تولیدات تجهیزات پزشکی صورت گرفته است ولی هزینه فعلی این خدمات اکنون قابل برآورد قطعی نیست.

وی افزود: در زمینه پوشش بیمه ای نیز اکنون صحبت هایی صورت گرفته که هنوز به نتایج نهایی نرسیده اما هدف بر این است که پوشش بیمه ای و فراگیری برای این خدمات در سراسر کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.