مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: وقف از امور سفارش شده و مورد تاکید خداوند در قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مباحث قرآنی از اهمیت بالایی در زندگی دنیا و آخرت برخوردار هستند، افزود: وقف یکی از موارد و موضوعات مهم قرآنی است که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی، آموزش را یکی از راهکارهای مهم برای توسعه و ترویج فرهنگ، ارزش و هنجارهای مورد نیاز جامعه دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت‌های مهم در توسعه و فرهنگ‌سازی موارد مورد نیاز است.

جنتی‌پور بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: این نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه، اهمیت، معرفی جلوه‌های زیبا و بیان آثار ماندگار وقف در جامعه موثر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش را بعد از خانواده بزرگ‌ترین و موثرترین منبع آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: وقف یکی از موضوعات مهمی است که نیاز به توسعه و ترویج آن در جامعه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و استفاده از نیروی نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: ما به وسیله همین جوانان توانستیم در جنگ پیروز شده و موفق شویم.

این مسؤول با بیان اینکه جوانان نیروی‌های مستعد و باارزشی برای نهادینه کردن ارزش‌های و فرهنگ‌های اصیل به خصوص فرهنگ قرآنی هستند، یادآور شد: امام خمینی (ره) همواره جوان باور بود و به قدرت جوانان برای خلق کارهای بزرگ ایمان داشت.

جنتی‌پور به وجود همه نیازهای معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قرآن اشاره کرد و گفت: وقف یکی از موضوعات مهم اجتماعی است که در قرآن به تکرار به این مورد اشاره شده است.

وی، جامعه بزرگ آموزش و پروش را منبعی موثر در ترویج فرهنگ‌های قرانی به خصوص وقف عنوان کرد و بیان داشت: توجه به قرآن و عمل به دستورات آن راهکار بسیاری از مشکلات امروز دنیای ماست.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.