مجموعه «مجموعه گنجینه حکیمی» منتشر شده توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در جمع برگزیدگان دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)گفت:دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران با هدف تأکید بر اهمیت طراحی یکپارچه و متفکرانه پیکره کتاب به‌ عنوان موضوعی مهم در طراحی گرافیک و صنعت نشر و تشویق هنرمندان، ناشران و دست ‌اندرکاران صنعت نشر به ارتقای جایگاه «کتاب آرایی» برگزار شد و برگزیدگان خود را در دو گروه پیکره کتاب (طراحی کتاب به عنوان پیکره واحد و یکپارچه) و گروه اجزای کتاب در بخش های مختلف معرفی کرد.

حسین سعیدی افزود:در این مراسم در گروه اجزای کتاب و در بخش طراحی جلد در گروه سنی نوجوان از جلد‌های سه گانه «مجموعه گنجینه حکیمی» با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیر مفتون به عنوان طراح و تصویرگر تقدیر به عمل آمد.

وی گفت:این مجموعه کتاب شامل 5 اثر به یادماندنی و ارزشمند استاد محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، پژوهشگر ادبی- تاريخي و استاد دانشگاه با طراحی جلد امیر مفتون می باشد که از میان بیش از 150 اثر نویسنده انتخاب و به صورت گزیده آثار توسط «به نشر» منتشر شده است.

مدیرعامل شرکت به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) افزود:«طاغوت»، «سلحشوران علوی»، «سوگند مقدس»، «پیکار سرنوشت» و «اشراف‌ زاده قهرمان» عناوین مجموعه 5جلدی گنجینه حکیمی می باشد.

جشنواره هنر طراحی کتاب ایران (نشان شیرازه) در سال 1394 با هدف توجه‌دادن دست‌اندر‌کاران تولید کتاب در ایران، مخاطبان کتاب و به طور ویژه ناشران به اهمیت طراحی و گرافیک کتاب و همچنین حمایت و تشویق ناشران، طراحان گرافیک و تصویرگران در فرایند طراحی کتاب از سوی موسسه خانه کتاب پایه‌گذاری شد.

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار